گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس در هفته سوم اردیبهشت

رکود معاملات در هفته نزولی بورس تهران

کدخبر: ۵۷۲۸۴۱
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در دومین هفته معاملاتی اردیبهشت نسبت به هفته پیشین کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته برخلاف هفته‌های پیش با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و برای  اولین هفته در سال 1402 روند نزولی داشت.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 24 هزار و 840 میلیارد تومان افزایش یافت. اما با شکل گیری روند نزولی بازار در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 21 هزار و 240 میلیارد تومان رسید. 

روز دوشنبه که شاخص کل 5 درصد ریزش کرد، ارزش معاملات خرد به 11 هزار و 960 میلیارد تومان کاهش یافت. اما روز سه‌شنبه بار دیگر رشد کرد و 21  هزار و 975 میلیارد تومان شد.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به 16 هزار و 800 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 19 هزار و 363 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 21 هزار و 121  میلیاردی هفته پیشین، افت 8 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای دی، شپنا، ثبهساز و شتران در رتبه‌های بعدی بودند. روز یکشنبه خساپا به صدر رفت و پی‌پاد، خودرو و خگستر پایین‌تر از خساپا قرار گرفتند. 

روز دوشنبه، بانک ملت (وبملت) بیشترین ارزش معاملات و شستا بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. 

روز سه‌شنبه بیشترین ارزش و حجم معاملات بازار به نماد خساپا اختصاص داشت و در جدول ارزش معاملات سه نماد خودرویی؛ خودرو، خگستر و خاور در پی آن بودند. بیشترین حجم معاملات نیز پس از خساپا، به نمادهای شستا و خودرو تعلق داشت.  

 در آخرین روز معاملاتی هفته نیز، نماد خساپا باز هم در صدر جدول ارزش معاملات بود. در جدول ارزش معاملات نمادهای خاور، خودرو، ثبهساز و دی در پی خساپا بودند. در جدول حجم معاملات نیز شستا، دی، خساپا، خودرو و ثبهساز بالانشین بودند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید