گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر

گرفتاری بورس در دوگانه رکود و ریزش

کدخبر: ۵۸۵۶۹۶
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر اندکی افزایش یافت اما در محدوده 6 همتی باقی ماند.
به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته نیز با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین آن در محدوده 6 هزار میلیارد تومانی ماندگار بود.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 5 هزار و 800 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 6 هزار و 757 میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 6 هزار و 532 میلیارد تومان رشد کرد و روز سه‌شنبه به 8 هزار و 50 میلیارد تومان رسید. 

روز چهارشنبه تغییرات ارزش معاملات خرد نزولی بود و با افت 12 درصدی به 7 هزار و 80 میلیارد تومان رسید. 

افزایش ارزش معاملات خرد در دو روز پایانی هفته، با رشد خروج پول حقیقی به ارقام هزار میلیارد تومانی همراه بود. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 6 هزار و 844 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 558 میلیاردی هفته پیشین، رشد 4 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد وبملت بیشترین ارزش را داشت و نمادهای شهر، فسبزوار، خگستر و غگیلا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز در 4 روز ابتدایی هفته به نماد دی (بانک دی) تعلق داشت. روز چهارشنبه نیز نماد شستا بیشترین حجم معاملات را داشت. 

روز یکشنبه نمادهای فارس، وبملت، خکمک، دانا و ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشتند. روز دوشنبه وبملت به صدر جدول ارزش معاملات رفت و نمادهای دانا، خزامیا، خگستر و فایرا در رتبه‌های بعدی بودند.

سه‌شنبه وبملت، خودرو، شبندر، خکمک و شپنا بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. 

 در آخرین روز معاملاتی هفته نیز، نماد ومهان در صدر جدول ارزش معاملات بود. در جدول ارزش معاملات نمادهای فملی، وبملت، شستا، خودرو و خگستر در پی ومهان بودند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید