کاهش 343 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی‌ها!

کدخبر: ۵۹۹۰۷۴
اقتصادنیوز: روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دومین روز معاملاتی متوالی منفی شد.
کاهش 343 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی‌ها!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و هشتم شهریور 1402، شاخص کل  بورس تهران  5 هزار و 29 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 128 هزار و 461 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش هزار و 544 واحد در رقم 722 هزار و 434 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  با افت 183 واحدی به رقم 26 هزار و 295 واحد رسید. همچنین  شاخص هم وزن  فرابورس با کاهش 715 واحدی به سطح 129 هزار و 474  واحد رسید. 

کاهش 343 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی‌ها!

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای دومین روز معاملاتی متوالی منفی شد و در حالی که روز یکشنبه این معیار به مثبت 109 میلیارد تومان رسیده بود و دیروز منفی 402 میلیارد تومان بود؛ امروز 343 میلیارد تومان پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد.

امروز نماد خودرو بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشت که ارزش آن 29 میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای فولاد، فملی، وبملت و وکغدیر بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین  ورود پول حقیقی  به نمادهای رتاب و کالا تعلق داشت و پس از این دو، نمادهای قچار، فکمندح و انرژی بیشترین ورود را داشتند.

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۹_۱۳-۱۹-۰۱

ضعف نمادهای پیشران بازار سهام

امروز نمادهای فولاد،  فملی  و کویر نمادهای سبزپوش  بورس  بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. دو نماد  فولاد  و  فملی  با این وجود که بیشترین اثرگذاری را بر  شاخص کل بورس  تهران داشتند؛ نتوانستند در برابر ریزش یک‌دست و بی‌رمق دیگر شاخص‌سازان مقاومت کنند.

در مقابل شپنا، وبملت و پارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در  فرابورس  نیز نمادهای شاروم، ودی و رافزا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا،  صبا  و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر  شاخص کل  فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش  بورس امروز  نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شستا، شسینا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، بمولد و فن‌افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت 21 درصدی  ارزش معاملات  خرد 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 16 هزار و 151 میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات  اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 598 میلیارد تومان بود که 53 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 555 میلیارد تومان رسید. 

photo_۲۰۲۳-۰۹-۱۹_۱۳-۰۷-۲۱

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد فیروزا بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 526 میلیارد تومان بود. 

پس از فیروزا، افران بیشترین  ارزش معاملات  را داشت و کمند رتبه سوم بیشترین  ارزش معاملات  را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد سپر و افران در رتبه‌های بعدی بیشترین  ارزش معاملات  قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 554 میلیون و 685 هزار و 666 سهم در صدر قرار گرفته است. البرز در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کمند تعلق داشت. دو نماد خودرو و افران نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

افزایش عرضه در بورس  

در معاملات دوشنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 181 میلیارد تومان رسید.

نقشه  بازار سهام  بر مبنای ارزش معاملات

image_131822

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید