رصد بازار خودروهای داخلی؛

صعود بازار خودرو دراولین روزتعطیلی+جدول‌قیمت

کدخبر: ۴۲۳۸۲۴
اقتصادنیوز: با آغاز دور جدید تعطیلی اصناف قیمت خودرو در بازار بالا کشید و محصولات پرطرفدار ایران خودرو رشد یک تا سه میلیونی قیمت را تجربه کردند.
صعود بازار خودرو دراولین روزتعطیلی+جدول‌قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ با شیوع پیک پنجم کرونا و آغاز تعطیلی برخی از صنوف که شامل نمایشگاه های خودرو نیز می شود امروز بازار ایران خودروها رشد قیمت را تجربه کردند. به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار پرطرفدارهای ایران خودرو همزمان با رشد نرخ دلار نیز بوده که این امر نیز بر افزایشی شدن بازار اثر گذار بوده است.   

به گفته فعالان بازار خودرو عدم تغییر نرخ دلار یکی از دلایلی است که ایجاد نوسان قیمت در بازار خودرو را به همراه دارد، در کنار نرخ دلار در حال حاضر عوامل دیگری مانند انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای و تعیین کابینه دولت سیزدهم بر بازار خودرو اثرگذار بوده اند.

حال با توجه به تعطیلی بازار می توان گفت این عامل نیز به عوامل مذکور اضافه شده بازار را تغییر شکل داده است.    

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو «سمند LX با موتور EF7»  امروز با افزایش 3 میلیونی در بازار به 235 میلیون تومان رسید. افزایش قیمت «سمند LX» نیز امروز در بازار 2 میلیون تومان بود و موجب شد تا این خودرو در بازار 206 میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  «سمند سورن»  نیز افزایش قیمت بی نصیب نبود و قیمت آن امروز با افزایش 2 میلیونی در بازار به 245 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر  با توجه به ارزیابی بازار خودرو می‌توان گفت در میان خانواده محصولات پژو 206 نیز امروز «پژو 206 تیپ 2»  افزایش یک میلیونی داشت و  قیمت  آن به 215 میلیون تومان رسید.  اما «پژو 206 تیپ 5» نیز رشدی 2 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 263 میلیون تومان رسید. «206 صندوقدار» نیز با رشد یک میلیونی در بازاز 248 میلیون تومان عرضه شد.

ایران 13

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید