رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو قفل شد + جدول قیمت

کدخبر: ۴۳۵۷۹۸
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که برای سومین روز در هفته جاری محصولات سایپایی‌ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.
بازار خودرو قفل شد + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که طی روزهای گذشته نوسان رو به بالای نرخ دلار موجب شده بود تا بازار خودرو همانند سایر بازارهای دارایی روند افزایشی داشته باشد. بااین حال از  سه روز گذشته این روند تغییر کرد و پرتیراژهای سایپا بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

استپ قیمت در بازار خودروهای پرتیراژ در حالی شکل گرفته که نرخ دلار هم این روزها نوسان اندکی داشته که این امر موجب شده این نوسان اندک موجب شده تا خریداران و فروشندگان در حال حاضر دست از معامله بکشند. در حالی برخی از فعالان بازار خودرو تغییر در نرخ دلار را عامل تغییر در بازار خودرو عنوان می کنند، که برخی دیگر معتقدند که تناسبی میان افزایش قیمت نرخ خودرو و نرخ دلار وجود ندارد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرده کرد که طی روزهای اخیر دلار در نهایت هزار تومان افزایش قیمت داشته این در حالی که پرتیراژهای ایران خودرو افزایشی تا سقف 5 میلیون و سایپایی ها نیز رشدی 7 میلیونی در بازار داشته اند.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که اعلام برخی خبرهای خوش مبنی بر آزاد شدن برخی از اموال بلوکه شده ایران به دلیل اعمال تحریم ها نیز بازگشت خوشبینی در بازار را به همراه داشته و می توان از این خبر به عنوان یکی از دلایل ایست در بازار دلار یاد کرد. موضوعی که در سایر بازارهای دارایی نیز دیده می شود.

در کنار عوامل مذکور فروش فوق العاده ایران خودرویی ها در روزهای اخیر و خبر اعلام شده از سوی سایپایی ها مبنی بر اتمام معوقات (خودروهای تحویل داده نشده به خریداران) این شرکت تا 10 شهریور سال جاری نیز بر استپ قیمتی در بازار خودرو بی تاثیر نبوده است، چرا که اعلام این دو خبر نشان دهنده آن است که سمت عرضه در حال افزایش است و عطش خودروهای صفر کاهش یافته است.

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک  R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «کوییک R  » بدون تغییر قیمت در بازار  177 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» هم در بازار پرتیراژها  بدون تغییر و با قیمت 170 میلیون قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» هم بدون افزایش قیمت در بازار به ترتیب 150 میلیون و 160 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.  «ساینا» هم که روز گذشته رکورد قیمت در بازار را شکسته بود امروز بدون تغییر در بازار 161 میلیون تومان قیمت خورد.

 همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد. 

سایپا 3 شهریور

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید