رصد بازار خودروهای داخلی؛

معرفی دو عامل اثر گذار در افزایش امروز قیمت خودرو

کدخبر: ۴۵۴۲۳۳
اقتصادنیوز: ​محصولات سایپا امروز 22 آبان 1400 شکل صعودی در بازار به خود گرفتند و با رشد 1 تا 4 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.
معرفی دو عامل اثر گذار در افزایش امروز قیمت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار نشان می دهد که بازار خودرو اولین روز هفته جاری را با رشد قیمت آغاز کرد، رشد قیمتی که عامل اصلی آن به افزایش نرخ دلار باز می گردد؛ امروز نرخ دلار در بازار به 28 هزار و 800 تومان رسید و موجب شد تا هم راستا با دلار، بازار خودرو هم رشد قیمت را تجربه کند.

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی ثبت شد که فعالان بازار خودرو در کنار نرخ دلار، کمبود عرضه را یکی دیگر از عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو عنوان می کردند. عاملی که تصور می شد با برداشتن فک سند خودروهای در رهن از نیمه هفته گذشته تا حدودی کمرنگ شود، اما رشد عجیب قیمت دلار موجب شد تا بازار نتواند روی آرامش به خود گیرد و فک رهن هم نتوانست بازار خودرو را آرام کند.

از سوی دیگر دستور رییس جمهور به خودروسازان مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو نیز موجب شد تا هرچند قیمت جدید خودروها از سایت خودروسازان برداشته شد، اما بازار روند خود را ادامه داد و شکل افزایشی خود را حفظ کرد و این امر موجب شد تا بازار سمت و سوی خود را در هفته جاری حفظ کند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. رصد بازار نشان دهنده آن است که محصولات سایپا امروز رشد یک تا چهار میلیون تومانی در بازار داشته اند

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «شاهین» که هفته گذشته افزایش پی در پی داشته امروز بدون تغییر و با قیمت 342 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

«تیبا صندوقدار» هم امروز رشد 4 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 165 میلیون تومان رسید. «تیبا 2 معمولی» هم امروز رشد دو میلیون تومانی داشت و در بازار 175 میلیون تومان قیمت خورد.  «ساینا» هم امروز تداوم رشد خود را حفظ کرد و با رشد سه میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار 175 میلیون تومان قیمت خورد.

اما با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «کوییک معمولی» هم امروز رشد 4 میلیونی داشت و امروز با قیمت 180 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «کوییکR» هم امروز رشد یک میلیون تومانی در بازار داشت و قیمت آن به 186 میلیون رسید.

سایپا 22

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید