قیمت خودرو در هفته ای که گذشت

تخت گاز خودرو در بزرگراه گرانی + جدول قیمت‌ها

کدخبر: ۴۶۰۷۰۴
اقتصادنیوز: بازار خودروهای پرتیراژ داخلی سومین هفته آذرماه 1400 را با رشد 2 تا 17 میلیون تومان به پایان رساند.
تخت گاز خودرو در بزرگراه گرانی + جدول قیمت‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار خودرو این هفته روزهای عجیب و پرخبری را پشت سر گذاشت. قیمت دلار که همیشه سایه اش بر سر بازار خودروها بوده و هر نوسان آن قیمت ها را در بازار خودروها تغییر می داد، مرز 30 هزار تومان را هم پشت سر گذاشت و موجب شد تا بازار خودرو تغییر عجیبی را تجربه کند. از سوی دیگر نامشخص بودن نتایج مذاکرات موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده با روند عجیبی روبرو شود.

رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار نه خریداران تمایلی برای خرید دارند و نه فروشندگان وارد بازار می شوند. با این شرایط بازار خودرو با کوچکترین خبری واکنش نشان داده و تغییر مسیر می دهد.

از سوی دیگر بازار خودرو در حالی رشد قیمت را پشت سرگذاشتند که در روزهای آخر هفته اتفاق عجیبی افتاد و با اعلام قیمت های جدی خودروهای پرتیراژ داخلی مشخص شد که دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان افزایش تا سقف 18 درصدی قیمت را در نظر گرفته اند و اقدامی که بازار را با نوسان رو به رشد و قابل توجهی دعوت کردند.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودروها در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، نشان می دهد که بسیاری از خودروهای پرطرفدار این هفته افزایش قیمت های دو رقمی داشتند و بازار 2 تا 17 میلیون تومان تغییر را نسبت به هفته قبل تجربه کرد. 

در این هفته رانا پلاس، دنا معمولی، دنا پلاس توربو، پژو 206 تیپ 2، تیبا صندوقدار و ساینا افزایش قیمت های دو رقمی را نسبت به هفته قبل تجربه کردند و ساینا با 17 میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار گرانی در بازار شد.

فعالان بازار خودروها با اشاره به اینکه این هفته دلار مرز 30 هزار تومان را رد کرده و این اتفاق به تنهایی می تواند قیمت خودروها را افزایش دهد، اعلام می کنند که این هفته شاهد افزایش قیمت همزمان محصولات ایران خودرو و سایپا بودیم و این دو خودروساز همزمان قیمت محصولات خود را 18 درصد افزایش دادند که به تبع بازار هم رشد را در دستور کار خود قرار داد.  

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، هر دو محصول خانواده کوییک افزایش قیمت یافتند و به گفته فعالان بازار خودروها «کوییک معمولی» با رشد 6 میلیونی قیمت 195میلیون تومانی شد و «کوییکR» هم 9 میلیون تومان افزایش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. «کوییکR» در این هفته مرز 200 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و 202 میلیون تومان قیمت خورد.  

«شاهین» محصول دیگر گروه سایپا نیز این هفته 2 میلیون تومان افزایش قیمت یافت و 346 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین 19

 قیمت تیبا در بازار خودرو

روزهای میانی آذرماه برای خانواده تیبا هم با رشد قیمت سپری شد. «تیبا صندوقدار» با ثبت افزایش قیمت 10 میلیون تومانی 180 میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم با 9 میلیون تومان رشد 189 میلیون تومانی شد.

داستان «ساینا» اما متفاوت تر بود، این خودرو این هفته رکورددار گرانی در بازار خودروها شد و با 17 میلیون تومان افزایش قیمت و با پشت سر گذاشتن مرز 200 میلیون تومانی، 201 میلیون تومان به فروش رفت.  

تیبا 19

قیمت محصولات پژو در بازار

پژو 206 هم این هفته از روند رو به رشد قیمت خودروها در بازار بی نصیب نماند. «پژو 206 تیپ 2» این هفته 10 میلیون تومان گران شد و 272 میلیون تومان قیمت داده شد. «پژو 206 تیپ 5» هم در این هفته با افزایش قیمت 6 میلیون تومانی 310 میلیون تومان قیمت گذاری شد. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم این هفته رشد هشت میلیون تومانی را ثبت کرد و 309 میلیون تومان به فروش رسید.

پژو 19

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند در روزهای میانی آذرماه نسبت به سایر خودروها روزهای آرام تر و کم نوسان تری را سپری کردند. «سمند LX با موتورEF7» این هفته تنها یک میلیون تومان تغییر قیمتی را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد و 280 میلیون تومانی شد. «سمند سورن» هم با افزایش 3 میلیون تومانی قیمت  325 میلیون تومانی قیمت خورد.

سمند 19

قیمت سایر پرطرفدارها

اما در میان خودروهای پرطرفدار بازار، این هفته «رانا پلاس» که هفته قبل صدر نشین افزایش قیمت در بازار خودروها بود این هفته 10 میلیون تومان افزایش قیمت یافت و با رد کردن مرز 300 میلیون تومان، 309 میلیون تومان قیمت گذاری شد. در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «دنا پلاس توربو» و «دنا معمولی» هم افزایش قیمت های قابل توجهی را در بازار ثبت کردند و پس از ساینا به ترتیب رتبه های  دوم و سوم افزایش قیمت در بازار را به دست آوردند. این هفته «دنا پلاس توربو» 15 میلیون گران شد و 490 میلیون تومان به فروش رفت و «دنا معمولی» هم 11 میلیون افزایش قیمت پیدا کرد و 353 میلیون تومانی شد.

تیبا 19

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید