رصد بازار خودروهای داخلی؛

نوسان اندک قیمت در بازار خودرو + جدول

کدخبر: ۴۶۷۲۷۸
اقتصادنیوز: ​نخستین روزهای زمستان در بازار خودروها سرد و بی خبر سپری می شود. بازار نوسان کمی دارد، اما خبرچندانی از خرید و فروش نیست.
نوسان اندک قیمت در بازار خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار در شرایطی روزهای سردی را پشت سر می گذارد که به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان نزولی نرخ دلار و ادامه دور هشتم مذاکرات احیای برجام باعث شده است که بازار تمایل چندانی به تغییر قیمت نداشته باشد و نوسان های کوچک تنها خبر بازار باشند. همچنین با وجود اینکه بازار تمایل چندانی به تغییر قیمت ندارد، اما عرضه بسیار محدود برخی خودروها باعث شده است تا دارندگان خودروهایی که عرضه محدودی داشند، قیمت ها را بالا ببرند و نوسان رو به رشد در بازار برخی خودروها را رقم بزنند.  

در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، هفت خودرو با افزایش قیمت های یک تا پنج میلیون تومانی نسبت به هفته قبل رو به رو شدند. 2 خودرو کاهش قیمت یافتند و پنج خودرو نیز هفته را بدون تغییر قیمت سپری کردند.

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد این هفته «سمندLX  با موتورEF7 »، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک معمولی»، «کوییک R »، «تیبا 2» و «ساینا» نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشتند و «سمند سورن» و «پژو 206 تیپ 5» کاهش قیمت را تجربه کردند. در مقابل این تغییر قیمت ها، «رانا پلاس»، «پژو 206 تیپ2»، «پژو 206 صندوقدار»، «شاهین» و «تیبا صندوقدار» ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی این هفته ثبت کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در دومین هفته زمستان، خانواده کوییک افزایش قیمت را تجربه کردند. «کوییک معمولی» با 2 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل 196 میلیون تومانی شد و «کوییکR» هم با رشد 3 میلیونی قیمت، مرز 200 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و 202 میلیون تومان قیمت خورد.  

«شاهین» دیگر خودروی سایپایی ها که چند هفته ای است هیچ تغییر قیمتی را تجربه نمی کند و بازاری کاملا با ثبات دارد، این هفته نیز همچون هفته های گذشته با قیمت 345 میلیون تومان دست به دست شد.

کوییک 14

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا در دومین هفته زمستان، هم افزایش قیمت و هم ثبات را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. «تیبا صندوقدار» این هفته ثبات قیمت داشت و بدون تغییر نسبت به هفته قبل همچنان 179 میلیون تومان بود و در مقابل «تیبا 2 معمولی» افزایش قیمت را در پیش گرفت و با رشد 2 میلیون تومانی به 184 میلیون تومان رسید.

«ساینا» هم در هفته های نخست زمستان، نوسان ناچیزی را در معاملات تجربه می کند و  آنطور که فعالان بازار خودروها می گویند این خودرو این روزها 191 میلیون تومانی است و نسبت به هفته قبل یک میلیون تومان افزایش قیمت یافته است.

تیبا 14

قیمت محصولات پژو در بازار

بازار پژو 206 ها نیز این هفته چندان هیجان انگیز نبود. کاهش قیمت و ثبات خبرهای این هفته خانواده 206 بود، «پژو 206 تیپ 2» در هفته ای که گذشت همچون هفته قبل 272 میلیون تومانی بود. «پژو 206 تیپ 5» یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 308 میلیون تومان دست به دست شد. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو 206 صندوقدار» هم با ثبت ثبات قیمت همچنان 306 میلیون تومان به فروش رفت.

پژو 14

قیمت خانواده سمند در بازار

در هفته ای که گذشت، «سمند LX با موتورEF7  » با افزایش 2 میلیون تومانی قیمت 281 میلیون تومانی شد و در مقابل «سمند سورن» کاهش قیمت 10 میلیون تومانی یافت و 315 میلیون تومان شد.

سمند 14

قیمت سایر پرطرفدارها

«دنا پلاس توربو» که در دو هفته گذشته رکورددار افزایش قیمت در بازار شده بود، این هفته هم به افزایش قیمت ادامه داد و با افزایش پنج میلیون تومانی قیمت خود را به 510 میلیون تومان رساند. «رانا پلاس» ثبات قیمت در پیش گرفت و همچون هفته قبل 306 میلیون تومان به فروش رسید. «دنا معمولی» هم رشد قیمت یافت و افزایش یک میلیون تومانی را تجربه کرد، در هفته ای که گذشت «دنا معمولی» 351 میلیون تومانی شد.   

رانا 14

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید