رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر سرمای هوا بر بازار خودرو؛ ریزش 20 میلیونی «هایما S7 پلاس» + جدول قیمت

کدخبر: ۵۴۸۶۳۸
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو از ریزش قیمت حکایت دارد، بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز افت 2 تا 20 میلیونی را تجربه کردند.
تاثیر سرمای هوا بر بازار خودرو؛ ریزش 20 میلیونی «هایما S7 پلاس» + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ریزش بازار خودرو از اواسط هفته گذشته آغاز شد و با توجه به تدوام ثبات در نرخ دلار این روند امروز هم ادامه داشته است. از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو وضعیت جوی کشور و تعطیلی برخی از ادارات هم در کاهشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بوده است. در این میان این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در این شرایط جوی بازار خودرو در رکود بسر می برد و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی گیرد. از دیگر عواملی که فعالان بازار به آن اشاره می کنند به عرضه خودرو در بورس کالا از یک سو و فروش فوری خودروسازان باز می گردد دو عاملی که بر کاهشی شدن قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

با توجه به عوامل مذکور امروز «هایما S7 پلاس» ریزشی 20 میلیونی را تجربه کرد و افت قیمت «تارا دنده‌ای» نیز به 5 میلیون تومان رسید. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » در بازار امروز بدون تغییر 447 میلیونی باقی ماند و «هایما S7پلاس» که امروز با ریزش 20 میلیونی در بازار یک میلیارد و 280 میلیون تومان قیمت خورد.

اما در بازار امروز «تارا دنده ای» هم در بازار افت 5 میلیونی داشت  و 605 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنامعمولی» هم امروز افتی 2 میلیونی در بازار 580 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با افت 2 میلیونی در بازار 710 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «پژو 207 دنده‌ای» هم امروز افتی 4 میلیونی داشت و 603 میلیون تومان قیمت خورد.

ایران 24

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید