رصد بازار خودروهای داخلی؛

ریزش قیمت خودرو در بازار؛ افت 25 میلیونی «هایما S5 پلاس» + جدول

کدخبر: ۵۷۱۰۸۳
اقتصادنیوز: پرطرفدارهای ایران خودرو امروز 12 اردیبهشت 1402 هم با افت در بازار قیمت‌گذاری شدند و این کاهش در برخی از محصولات به 25 میلیون تومان رسید.
ریزش قیمت خودرو در بازار؛ افت 25 میلیونی «هایما S5 پلاس» + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو افت 2 تا 25 میلیون تومانی داشتند؛ افتی که برخی از فعالان بازار خودرو آن را به خبر مرحله دوم طرح پیش فروش یکپارچه خودرو از 16 اردیبهشت نسبت می‌دهند و معتقدند اجرای طرح‌های پیش فروش توانسته بازار را تاحدودی کاهشی کند. از سوی دیگر به گفته فعالان این بازار کاهش نرخ دلار هم در افت قیمت خودرو اثرگذار بوده و موجب شده تا شکل و شمایل خودرو کاهشی شود.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز «هایما S5 پلاس» در بازار بیشترین افت قیمت را داشته و با کاهش 25 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد؛ «سمند سورن پلاس» هم در بازار افتی 18 میلیونی را تجربه کرد، اما این افت برای «دنا پلاس» به 11 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 660 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 18 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 520 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افت 18 میلیونی را ثبت کرد.

اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز 589 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 7 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «دناپلاس» هم در بازار امروز 732 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 11میلیونی را ثبت کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 2 میلیونی در بازار 985 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 98 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 14 میلیونی را ثبت کرد.

ایران اقتصاد 12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید