رصد بازار خودروهای داخلی؛

ریزش 5 میلیون تومانی شاهین وتیباصندوقدار+ جدول

کدخبر: ۵۹۰۵۸۸
اقتصادنیوز: افت قیمت خودرو در بازار امروز 15 مرداد 1402به محصولات سایپا هم رسید و با این شرایط سایپایی‌ها در کنار پرطرفدارهای ایران خودرو با کاهش راهی بازار شدند.
ریزش 5 میلیون تومانی شاهین وتیباصندوقدار+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ اخبار مرتبط با خودروهای وارداتی که هفته گذشته مطرح شده بود یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار افت قیمت خودرو این روزها را به آن نسبت می‌دهند.  هفته گذشته گمرک اعلام کرد صدور مجوز استاندارد برای خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار آغاز شده است،‌ خبری که متقاضیان این خودروها را ماه‌هاست در انتظار ورود آنها به بازار است را امیدوار کرد و این امر موجب شد تا شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو، در حال حاضر این بازار در رکود به سر می‌برد و خریداری در بازار وجود ندارد و در صورتی که عرضه‌ افزایش یابد شاهد کاهش بیش از پیش قیمت‌ خودرو در بازار خواهیم بود.   

رصد بازار نشان می‌دهد امروز پرطرفدارهای سایپا امروز با افت 2 تا 5 میلیونی راهی بازار شدند، این کاهش در حالی رقم خورده که دلار امروز شکل افزایشی داشته است. براساس ارزیابی بازار امروز «شاهین» و «تیباصندوقدار» با افتی 5 میلیونی راهی بازار شدند.

قیمت محصولات سایپا در بازار

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند. براساس اریزابی‌ها «کوییک‌R» تنها خودرو سایپایی بوده که امروز تغییر قیمت داشته و شکل کاهشی به خود گرفته و سایر محصولات سایپا بدون تغییر راهی بازار شدند.

در میان سایپایی ها امروز «شاهین» در بازار 560 میلیون تومانی ماند و افتی 5 میلیونی داشت. اما در میان خانواده کوییک هم «کوییک‌R» در بازار 344 میلیون تومان قیمت خورد و افتی2 میلیونی داشت، «کوییک معمولی» هم با افت 2 میلیونی راهی بازار شد و قیمت آن به 338 میلیون تومانی شد.  ارزیابی‌ها بازار نشان می‌دهد در میان خانواده تیبا امروز «تیبا صندوقدار» در بازار 328 میلیونی قیمت گذاری شد و افتی 2 میلیونی داشت و «تیبا 2 معمولی» هم در بازار 341 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 2 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز در بازار افت یک میلیونی داشت و  331 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

سایپا 15 اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید