رصد بازار خودروهای داخلی؛

دنده معکوس قیمت خودرو با چراغ سبز دیپلماسی! + جدول

کدخبر: ۵۹۱۶۸۹
اقتصادنیوز: پرطرفدارهای ایران‌خودرو در آخرین هفته مردادماه در سرازیری قیمتی قرار گرفتند، این محصولات در بازار امروز 21 مرداد 1402 بین 3 تا 11 میلیون تومان افت کردند.
دنده معکوس قیمت خودرو با چراغ سبز دیپلماسی! + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی بازار تغییر کانال نرخ دلار و ورود قیمت آن به کانال 48 هزار تومان یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو افت قیمت امروز را به آن نسبت می‌دهند، اما چه عواملی تغییر کانال نرخ دلار را به همراه داشته است. به گفته فعالان بازار خودرو اخبار خوب سیاسی از یک سو و اخبار اعلام شده در خصوص منابع مالی توقف شده ایران از سوی دیگر عمده دلایلی است که موجب شده تا در کنار نرخ دلار بازار خودرو هم روی آرامش را به خود ببیند.

امروز محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در توییتی اعلام کرد که تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شده و این منابع به صورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور طی سال‌ پایانی دهه ۹۰ در کره بلوکه شده بود که با اعلام این خبر می‌توان گفت قفل توقیف این منابع باز شده و به این طریق منابع مالی بلوکه شده آزاد شده‌اند.

براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی بازار بیشترین کاهش قیمت امروز به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو افت 11 میلیونی قیمت را تجربه کرد و پس از آن «هایما S5 پلاس» و پژو «207 پاناروما اتومات» کاهشی 10 میلیونی را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو افت قیمت داشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار با افت 6 میلیونی در بازار 570 میلیون تومانی شد. اما «هایما S5 پلاس» در بازار یک میلیارد و 215 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 10 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 490 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 3میلونی را تجربه کرد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار افت 6 میلیونی داشت و 630 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افت 11 میلیونی راهی بازار شد و در بازار 817 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم با افت 10 میلیونی در بازار 832 میلیون قیمت خورد.

ایران اقتصاد 21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید