رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده بر بازار + جدول

کدخبر: ۵۹۲۵۲۲
اقتصادنیوز: به نظر می‌رسد بازار خودرو از تب و تاب افتاده باشد، امروز 25 مرداد 1402اکثر خودروهای داخلی بدون تغییر قیمت راهی بازار شدند.
تاثیر تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده بر بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو آرامش بازار خودرو را به آن نسبت می‌دهند و معتقدند هر چند هنوز وضعیت خودروهای وارداتی صفر در بازار نامشخص است، اما خبر اعلام شده در خصوص تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده توانست بازار خودرو را انتظاری کند.

از سوی دیگر نوسان رو به پایین نرخ دلار عمده دلیلی است که موجب شد تا امروز شاهد ثبات قیمت در بازار خودرو باشییم. به گفته فعالان بازار خودرو در میانه اول روز نرخ دلار همانند سه روز گذشته ثبات داشت، اما به مرور تغییر شکل داد و کاهشی شد، روندی که فعالان بازار توانست بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

با این شرایط امروز و در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «راناپلاس» و «207 پاناروما اتومات» در بازار رشد قیمت داشتند و سایر ایران خودوریی‌ها بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو تغییر قیمت نداشتند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 575 میلیون تومانی شد و «هایما S5 پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد دربازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» 495 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 5 میلیون تومانی داشت. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «دناپلاس» 630 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 820 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» با افزایش 3 میلیونی در بازار 818  میلیون قیمت خورد.

ایران اقتصاد 25

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید