رصد بازار خودروهای داخلی؛

بی توجهی ایران خودرویی‌ها به دلار+ جدول

کدخبر: ۵۹۴۳۰۳
اقتصادنیوز: کاهش نرخ دلار موجب شد تا بازار ایران خودرویی‌های که چند وقتی بود بی‌توجه به نرخ دلار در بازار قیمت‌گذاری می‌شدند امروز هم به روند خود ادامه دهند و «راناپلاس» تنها ایران‌خودرویی بود که امروز 4 شهریور 1402 افت قیمت داشت.
بی توجهی ایران خودرویی‌ها به دلار+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس رصد بازار می‌توان گفت امروز پرطرفدارهای ایران‌خودرو نظاره کردن بازار را به تغییر ترجیح دادند و با این شرایط شاهد تثبیت قیمت اکثر محصولات ایران  خودرو  در بازار بودیم. به گفته فعالان بازار خودرو طی روزهای اخیر شاهد سردرگمی در بازار خودرو بودیم،‌ روندی که موجب شد تا خرید و فروش در بازار به کمترین سطح خود برسد و در مرز صفر قرار گیرد با این شرایط نوسان نرخ دلار هم نتوانسته این بازار را دستخوش تغییر کند.

فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می‌کنند که انتظار بی‌ثمر برای تعیین تکلیف خودروهای واردتی نیز بر این رکود اثرگذار بوده است. تاکنون اخبار مختلفی از تعداد خودروهای ترخیص شده از سوی گمرک اعلام شده است، اما هنوز خبری از ورود این خودرو در بازار نیست و این امر بر بلاتکلیفی بازار اثرگذار بوده است.

براساس ارزیابی بازار امروز «راناپلاس» در بازار افتی 3 میلیونی داشت و سایر محصولات ایران‌ خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز اکثر پرطرفدارهای ایران خودرو تغییر قیمت نداشتند. امروز «سمند سورن پلاس» در بازار 570 میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت، «هایما S5 پلاس» هم بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و 180 میلیون تومانی ماند. اما دربازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» در بازار 487 میلیون تومان قیمت خورد و افت 3 میلیونی داشت. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «دناپلاس» 630 میلیون تومان قیمت خورد و و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 820 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «207 پاناراما اتومات» نیز امروز بدون تغییر ماند و 803 میلیون تومان قیمت خورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید