رصد بازار خودروهای داخلی؛

رشد 20 میلیون تومانی هایما + جدول قیمت

کدخبر: ۵۹۷۷۴۸
اقتصادنیوز: نه اخبار خوب سیاسی و نه کاهش نرخ دلار هیچ یک نتوانست بازار امروز 21 شهریور 1402 خودرو را آرام کند و رشد قیمت در بازار امروز هم رقم خورد.
رشد 20 میلیون تومانی هایما + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار نشان می‌دهد در حالی که با اعلام اخبار خوش سیاسی و رسیدن زمان آزاد شدن پول‌های بلوکه شده فعالان بازار ریزش قیمت خودرو را پیش‌بینی می‌کردند، امروز بازار روی دیگری از خود نشان داد و پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد 2 تا 20 میلیون تومان راهی بازار شدند؛ روندی که نشان می‌دهد بازار از هیچ یک از عوامل مذکور تبعیت نکرده است.

 برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند خبر روز گذشته شورای رقابت مبنی بر بازنگری قیمت خودروهای داخلی موجب شده است تا بازار جو روانی به خود گیرد و رشد قیمت را تجربه کند و ظاهرا تا زمانی که قیمت‌های جدید اعلام نشود این روند ادامه خواهد داشت. براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس» رشد 20 میلیونی داشت و بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد، از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» هم امروز افزایشی 10 میلیونی داشت و با این شرایط  به جمع خودروهایی که بیشترین رشد قیمت را داشتند پیوست.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «سمند سورن پلاس» در بازار امروز رشدی 10 میلیونی داشت و 580 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، از سوی دیگر «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 190 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 20 میلیونی را تجربه کرد.  ارزیابی بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم در بازار امروز رشد 2 میلیونی داشت و 500 میلیون تومان قیمت خورد  و با این شرایط به کانال نیم میلیاردی‌ها پیوست.

در میان خانوداه دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار 635 میلیون تومان قیمت خورد و افزایشی 3میلیونی داشت، از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز 815 میلیون تومانی شد و رشدی 9 میلیونی را تجربه کرد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 پاناراما اتومات» هم در بازار با رشد 7 میلیونی در بازار 795 میلیون تومانی شد.

ایران اقتصاد 21

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید