قیمت خودروهای داخلی در بازار

ایست قیمت در بازار خودروهای داخلی/ اثر صفر دلار بر خودرو+ جدول

کدخبر: ۶۱۴۱۱۰
اقتصادنیوز: بازار خودرو با ورود به نیمه آذر 1402 ایست قیمتی را تجربه کرد و با این شرایط پرطرفدارهای ایران‌ خودرو و سایپا بدون تغییر راهی بازار شدند.
ایست قیمت در بازار خودروهای داخلی/ اثر صفر دلار بر خودرو+ جدول

به ‌گزارش اقتصادنیوز؛ خودروهای داخلی در روزهای اخیر با نوسان قیمت روبرو بودند روندی که امروز بالاخره ترمز آن کشیده شد و شاهد استپ قیمت در بازار بودیم.

به گفته فعالان بازار، دلار امروز بالا و پایین قیمتی داشت و در ابتدای روز شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم و پس از آن دلار با بازگشت به قیمت روز قبل روند ثبات را پیش گرفت. چند روزی است دلار در یک کانال و با نوسان اندک بالا و پایین می‌شود روندی که بسیاری معتقدند می‌تواند بازار خودرو را با خود همسو کند، اما در روزهای گذشته خودروهای داخلی نشان داده‌اند که تمایلی برای عیارسنجی با دلار ندارند.    

براساس ارزیابی بازار در میان محصولات پرطرفدار ایران خودرو و سایپا امروز شاهد ایست قیمتی بودیم، اما فعالان بازار خودرو معتقدند روند قیمتی خودرو در روزهای اخیر نشان داده که پیش‌بینی قیمت در بازار خودرو دشوار شده و نمی‌توان گفت قیمت خودرو فردا چه سمت و سویی خواهد داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» امروز در بازار 485 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت داشت. «هایما S8 پلاس» هم امروز در بازار یک میلیارد و 665 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و پس از چند روز افزایش امروز شکل ثابت به خود گرفت.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم بدون تغییر در بازار 760 میلیون تومان قیمت خورد. خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6 دنده توربو» 742 میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم 804 میلیون تومان قیمت‌ خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار بدون تغییر  615 میلیون تومانی ماند.

اقتصااااد 14 آذر

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX » ، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و  «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» در بازار تغییر قیمت نداشتند 587 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند. خانواده کوییک هم امروز بدون تغییر بودند با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 355 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار 351 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد امروز خانواده تیبا در بازار تغییر قیمت نداشتند، رصد بازار نشان می‌دهد «تیبا صندوق‌دار» در بازار امروز 338 میلیونی ماند و «تیبا 2 معمولی» هم 342 میلیون تومان قیمت خورد. بررسی بازار همچنین از ثبات قیمت «ساینا دنده‌ای S» حکایت دارد، این خودرو امروز 340 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اقتصاد 14 آذر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید