گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت خودروهای داخلی در بازار؛

سیگنال واردات خودرو به بازار داخلی/ آخرین قیمت پرطرفدارهای ایران‌خودرو+ جدول قیمت

کدخبر: ۶۱۵۵۳۳
اقتصادنیوز: بازار پرطرفدارهای ایران خودرو امروز هم نوسان قیمت داشتند و این امر موجب شد تا ایران‌خودوریی‌ها با کاهش و ثبات در بازار قیمت‌گذاری شوند.
 سیگنال واردات خودرو به بازار داخلی/ آخرین قیمت پرطرفدارهای ایران‌خودرو+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز، تثبت نرخ دلار یکی از عواملی است که برخی از فعالان بازار خودرو تغییر قیمت در این بازار را به آن نسبت می‌دهند و معتقدند که این معیار می‌تواند سمت و سوی بازار را تغییر دهد، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بازار در حال حاضر تمایلی به سنجیده شده بازار ندارد و اخبار و حواشی آن قیمت خودروهای داخلی را تعیین می‌کند. بازار دلار از 25 آبان سال 1402 وارد فاز ثبات شد، اما بازار خودرو در مدت زمان مورد بررسی نوسان بسیاری تجربه کرد و در بسیاری موارد شاهد رشد و در برخی دیگر کاهش قیمت خودروهای داخلی بودیم.

اما امروز چه اخبار در بازار خودرو اثرگذار بوده است. به گفته فعالان بازار خودرو انتشار خبر تداوم واردات خودرو و باز شدن سامانه یکپارچه خودروهای داخلی از روز گذشته دو دلیلی است که بر بازار اثرگذار گذاشته است.

طی روزهای اخیر زمزمه‌های در خصوص توقف روند واردات خودرو در بازار منتشر شد و این امر نگرانی‌های در میان خودروهای داخلی به خصوص مونتاژی به وجود آورد. اخباری که می‌توان گفت امروز و با اعلام خبری از سوی عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ادامه واردات خودرو تا رفع ناترازی بازار کمی گمرنگ شد و این امر کاهش اندک قیمت در بازار را به همراه داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پرطرفدارهای ایران خودرو به کاهش 3 تا 4 میلیون تومان بسنده کردند و با این شرایط بیشترین کاهش قیمت امروز به  «پژو 206 دنده‌ای» رسید و این خودرو کاهشی 4 میلیون تومانی را تجربه کرد و افت «دنا پلاس 6 دنده توربو» هم به 3 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» امروز در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 4 میلیون تومانی در بازار داشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز در بازار تغییر قیمت نداشت و یک میلیارد و 685 میلیون تومانی ماند. ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم در بازار 757 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 3 میلیونی را ثبت کرد.

در میان خانواده امروز  «دنا پلاس 6 دنده توربو» امروز 741 میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی 3 میلیونی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر800 میلیون تومانی باقی ماند.

از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم به کاهش یک میلیون تومانی بسنده کرد و  617 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اقتصااااد 21

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید