اقتصاد نیوز روند قیمتی شاهین را بررسی کرد

این خودرو دوپینگ کرد/ افزایش قیمت 145 میلیون تومانی در نیمه دوم 1402+ نمودار

کدخبر: ۶۳۵۴۰۳
اکوایران: سایپا در نمایشگاه خودرو شیراز در تیرماه 1397 برای اولین‌بار از خودروی جدیدی به نام «رهام» رونمایی کرد. این خودرو که بعدها به «شاهین» تغییر نام داد، با الهام از پرنده شاهین طراحی شده بود و توانست نظر متقاضیان محصولات میان قیمت را به خود جلب کند.
این خودرو دوپینگ کرد/ افزایش قیمت 145 میلیون تومانی در نیمه دوم 1402+ نمودار

به گزارش اکوایران؛ شاهین نخستین محصول بومی با پلتفرم SP سایپاست؛ پلتفرمی که قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت در سال‌های بعد از 1400 باشد؛ یعنی علاوه‌بر نسخه سدان (که همین شاهین است)، باید منتظر محصولات دیگری نیز با این پلتفرم باشیم؛ محصولاتی که قراره در سگمنت کراس‌اور و هاچ‌بک تولید شوند.  

سایپا بعد از آنکه سیستم نام‌گذاری تیپ‌های محصولاتش را در تابستان ۹۹ تغییر داد، آپشن‌های شاهین را هم دستکاری کرد و دو تیپ لوآپشن و فول آپشن برای آن ساخت و تیپ لوآپشن آن با نام سایپا «شاهینS» و تیپ فول آپشن آن نیز با نام سایپا «شاهینG»معرفی کرد.

روند قیمتی شاهینG

«شاهین‌G» یکی دیگر از محصولات پرطرفدار سایپا است که قرار بود، بازار قیمتی زیر 500 میلیون تومان را پوشش دهد، اما با ورود این خودرو به بازار و جلب نظر متقاضیان شاهد رشد قیمت آن بودیم. به همین منظور مدل ساده این خودرو در اویل ورود به بازار قیمتی کمتر از 400 میلیون داشت و به مرور با ورود «شاهین‌G» به بازار شاهد افزایش قابل توجه این خودرو بودیم. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد این خودرو در نیمه دوم سال 1402 افزایشی 145 میلیونی را تجربه کرد و  قیمت آن به 726 میلیون تومان رسید و با این شرایط این خودرو هم از تغییر کانال جانماند و دو پله تغییر وارد کانال 700 میلیونی شد. براساس ارزیابی بازار این خودرو در این مدت رشدی 24.96 درصدی را ثبت کرد.  

photo_2024-03-18_17-10-20

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید