نتایج یک نظرسنجی/ ترامپ پیروز مطلق انتخابات درون حزبی سال ۲۰۲۴ خواهد بود

کدخبر: ۳۹۳۶۴۴
بر اساس یک نظرسنجی، رئیس جمهور سابق آمریکا، با اختلاف زیاد نسبت به هم‌حزبی‌هایش، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.
نتایج یک نظرسنجی/ ترامپ پیروز مطلق انتخابات درون حزبی سال ۲۰۲۴ خواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نتایج یک نظرسنجی نشان داد، بیش از نیمی از هواداران حزب جمهوری‌خواه در آمریکا در انتخابات مقدماتی این حزب در سال ۲۰۲۴ به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور رأی خواهند داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، نظرسنجی نشریه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کنسالت» نشان داد، ۵۹ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار تداوم نقش کلیدی ترامپ در این حزب هستند.

علاوه بر این، ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه این نظرسنجی می‌گویند در انتخابات مقدماتی این حزب برای تعیین نامزد اصلی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ به ترامپ رأی خواهند داد.

این در حالی است که پس از ترامپ، «مایک پنس» معاون او در دوره ریاست جمهوری، با اختلاف بسیار زیاد در رتبه دوم قرار داشته و از حمایت ۱۲ درصدی جمهوری‌خواهان برخوردار است.

از سوی دیگر،طبق بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی که در نشریه «نیوز ویک» منتشر شده است، ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا مسئولیت بالایی دارد.

با این حال تنها ۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد هستند مایک پنس مسئولیت بالایی در این زمینه دارد.

۵۲ درصد نیز بیشترین مسئولیت این حمله را متوجه ترامپ می‌داند و ۱۲ درصد نیز گفته‌اند ترامپ را «تا حدی» در قبال این حادثه مسئول می‌دانند.

از میان شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه این نظرسنجی، ۴۹ درصد اعتقاد دارند درخصوص حمله به کنگره «هیچ مسئولیتی» متوجه ترامپ نیست و از سوی دیگر ۱۸ درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند مسئولیت ترامپ در قبال این حادثه «زیاد نیست».

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که «لیندسی گراهام» نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا نیز در مصاحبه با «شان هنیتی» مجری سرشناس شبکه «فاکس نیوز»، درباره جایگاه والای رئیس‌جمهور سابق این کشور در حزب جمهوری‌خواه و محبوبیت او در میان رای دهندگان این حزب صحبت کرده است.

گراهام در این مصاحبه خطاب به «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا و دیگر جمهوری‌خواهان هشدار داد، بدون ترامپ امکان بازپس گیری اکثریت کرسی‌های سنا وجود ندارد.

ترامپ طی بیانیه‌ای به فاصله سه روز بعد از تبرئه شدنش در جلسه استیضاح، درباره مک‌کانل گفت: «میچ یک مزدور سیاسی لجوج، عبوس و بی‌عاطفه است که اگر سناتورهای جمهوری‌خواه بخواهند با او بمانند، بار دیگر پیروز نخواهند شد».

رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه به رغم دادن رای منفی به استیضاح ترامپ طی سخنرانی در صحن مجلس سنا گفته بود: «شکی نیست که رئیس‌جمهور سابق عملا و اخلاقا در قبال تحریک» (حامیان خود به حمله به کنگره) مسئولیت دارد».

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره خروج ترامپ از حزب جمهوری‌خواه رنگ و بوی جدی پیدا کرده بود، گراهام گفت در تماس تلفنی با او، رضایتش برای باقی ماندن در این حزب را جلب کرده است.

بر اساس دیگر نظرسنجی‌هایی که اخیراً منتشر شده‌اند، ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه درباره ادامه نقش آفرینی پررنگ ترامپ در حزب جمهوری خواه ابراز علاقه کردند و تنها ۲۱ درصد گفتند که چنین چیزی را نمی‌خواهند.

همچنین طبق نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه «سی‌بی‌اِس» و موسسه «یوگاو» برگزار شده است، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حامی حزب جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا به حزب احتمالی ترامپ می‌پیوندند، پاسخ مثبت دادند. از سوی دیگر، ۳۷ درصد از این جامعه آماری گفتند اگر ترامپ حزب جدیدی تشکیل دهد، ممکن است به آن بپیوندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید