بمب های جنگ جهانی دوم کشف شد!

کدخبر: ۳۹۶۱۹۶
بمب‌های برجای مانده از جنگ جهانی دوم توسط کارگران در یک ساختمان در زمین شخصی در غرب دانشگاه اکستر ساعت 9.20 صبح روز جمعه به وقت محلی پیدا شده شد.
بمب های جنگ جهانی دوم کشف شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، هزاران نفر روز یکشنبه پس از کشف بمب‌های برجای مانده از جنگ جهانی دوم در شهر «اکستر» در جنوب انگلیس مجبور به ترک منازل و اقامتگاه‌های خود شدند.

ایندیپندنت گزارش داد، صدها دانشجوی دانشگاه پس از پیدا شدن بمب‌ها نزدیک دانشگاه، خوابگاه‌های خود را ترک کردند. این بمب‌های برجای مانده از جنگ جهانی دوم توسط کارگران در یک ساختمان در زمین شخصی در غرب دانشگاه اکستر ساعت 9.20 صبح روز جمعه به وقت محلی پیدا شده و بلافاصله به پلیس اطلاع داده شد.

به نوشته این روزنامه، به محض اطلاع یافتن پلیس، نیروهای امنیتی و تیم‌های خنثی سازی بمب وارد عمل شدند و غروب شنبه صدای انفجار ناشی از خنثی سازی بمب‌ها از کیلومترها دورتر از محل یافت شدن این بمب به صدا می‌رسید.

به گفته پلیس منطقه 2000 خانه برای خنثی کردن این بمب‌های 2.5 متری تخلیه شد. «شان راپر»  از مقام‌های پلیس انگلیس گفت،  یافتن مواد منفجره از جنگ جهانی دوم غیرمعمول نیست، اما این یکی از موارد غیرمعمول است و ما تمام اقدام‌هایی  را که لازم داریم انجام می‌دهیم. ما آگاهیم که این بمب قدمت ده‌ها ساله دارد.

شهر اکستر در جنگ جهانی دوم به شدت بمباران شد. در سال 1942  قسمتهای زیادی از مرکز شهر تخریب  و بیش از 250 نفر کشته و حدود 700 نفر مجروح شدند.

اکتشاف چنین بمب‌هایی درانگلیس و آلمان به امری عادی تبدیل شده است، از جمله بمبی که چندی قبل نزدیک مرز آلمان و لهستان کشف شد.در سال ۲۰۱۸ نیز بمبی یک تنی بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم برلین را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. همچنین بمب‌های دیگری در سال‌های گذشته در شهر‌های مختلف آلمان کشف شدند که در برخی موارد چندین نفر به دلیل تلاش برای خنثی‌سازی آنها کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید