رسانه های سعودی رسما تایید کردند

مرگ مشکوک یک فرمانده ارشد نظامی

کدخبر: ۳۹۸۴۶۸
برخی منابع خبری از مرگ مشکوک سرلشکر «علی ظافر الشهری» فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله جده در عربستان خبر می دهند. مرگ او پس از حمله جنبش انصارالله به اهدافی در عمق خاک سعودی بوده است.
مرگ مشکوک یک فرمانده ارشد نظامی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا تارنمای موسوم به مرکز رسانه ای جبهه های مرز شمال سه شنبه شب اعلام کرد که خبرهایی در باره کشته شدن الشهری فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله مخابره شده است.

برخی کاربران نیز نوشته اند که وی در پی هدف قرار گرفتن این پایگاه از سوی یگان موشکی یمن به قتل رسیده است.

کاربر دیگری نوشت: رسانه های سعودی خبر مرگ سرلشکر "علی ظافر الشهری" فرمانده پایگاه هوایی ملک عبدالله جده را تائید اما برخی منابع علت مرگ وی را سقوط هنگام کوهنوردی اعلام کرده اند، اما خانواده او با تکذیب این خبر گفتند که وی در بیمارستان جده در گذشته است.

یگان پهپادی و موشکی یمن اخیرا حملات گسترده ای را به اهداف نظامی در عمق خاک عربستان انجام داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

فارس نیز با انعکاس این خبر نوشت: گزارش‌های متعددی درباره دلیل مرگ این مقام نظامی سعودی یاد شده و برخی منابع دلیل مرگ الظافری را سقوط هنگام کوهنوردی یاد کرده‌اند.

برخی منابع دیگر نیز گفته‌اند که این مقام نظامی سعودی در جریان حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای جنبش انصارالله به اهدافی در عمق خاک سعودی کشته شده است.

ارتش یمن یکشنبه شب از عملیات گسترده و شلیک هشت موشک بالستیک به اهداف نظامی و حیاتی در عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی مشترک و ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

او گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک  و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) و همچنین بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، با ۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید