ورود سامانه بارشی شدید از فردا به کشور / کدام مناطق کشور باران می بارد؟

کدخبر: ۳۹۸۵۱۷
کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی شدید به کشور خبر داد و گفت: به جز در جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور در پایان هفته در همه مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.
ورود سامانه بارشی شدید از فردا به کشور / کدام مناطق کشور باران می بارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» روز چهارشنبه درباره وضعیت آب و هوای کشور به خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: امروز در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین غرب کشور بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت و از عصر پنجشنبه سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و به تدریج موجب بارش برف و باران، ‌ و وزش باد شدید در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز و بخش های مرکز کشور خواهد شد.

وی گفت: روز جمعه هم بر شدت و هم بر گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از عصر شنبه این سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود و اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز یکشنبه جوی پایدار و آسمانی صاف را برای سراسر کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی، دمای هوا کاهش خواهد داشت و از عصر یکشنبه دوباره روند افزایشی دما را انتظار داریم.

وی افزود: روز پنج شنبه در مناطق غرب و شمال غرب وزش باد شدید خواهیم داشت و روز جمعه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد که در جنوب غرب با احتمال گرد و خاک همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعد از ظهر پنجشنبه و همچنین روز جمعه بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف در شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: تهران عصر امروز وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد و روز پنجشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید