تظاهرات بر ضد نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی اسرائیل

کدخبر: ۴۰۰۷۸۰
معترضان صهیونیست این هفته نیز در اعتراض به بی‌کفایتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.
تظاهرات بر ضد نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساکنان اراضی اشغالی به رسم هر هفته روز شنبه برای برپایی تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

بنابر گزارش رویترز، تظاهرکنندگان خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو به اتهام فساد مالی و نیز ناکارآمدی در مهار بحران کرونا هستند. طی چند ماه گذشته اعتراضات بر ضد نتانیاهو روز شنبه به طور منظم در سراسر اراضی اشغالی برگزار شده است.

تظاهرات این هفته به فاصله سه روز مانده به انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی ۲۳ مارس در اراضی اشغالی صورت گرفت.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شده است.

اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی اواخر مارس بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید