برنامه وزیر کلیدی احمدی نژاد برای نامزدهای انتخاباتی

کدخبر: ۴۰۱۱۵۵
اقتصاد نیوز:رستم قاسمی ادعا می کند برنامه‌ای دارد که مبتنی بر برنامه عملیاتی است که می‌تواند بدون شعار برای مردم این باور را ایجاد کند که در این برنامه‌ها واقعیت‌هایی وجود دارد. هرکسی که در کشور فرمان قوه مجریه را در اختیار بگیرد می‌تواند از این برنامه استفاده کند.
برنامه وزیر کلیدی احمدی نژاد برای نامزدهای انتخاباتی

 شما خاطره‌ای از حضورتان در یک تاکسی و دیالوگی درباره مقامات کشور داشتید. سوال من این است که اگر یکی از وزرای آقای روحانی سوار تاکسی شود چه چیزهایی خواهد شنید و واکنش مردم به او چه خواهد بود؟

قاسمی: من چند شب پیش با راننده‌ام به جلسه‌ای می‌رفتم و در مسیر به ترافیک خوردم و می‌دانستم دیگر به جلسه نمی‌رسم. به راننده گفتم شما ماشین را بغل نگه دارید و من موتورسیکلت می‌گیرم و می‌روم. پول نقد هم همراهم نبود. از این دوست همراه خودم پول نقد گرفتم تا موتورسیکلت سوار شوم. وقتی می خواستم سوار موتور شوم، راننده موتورسیکلت که فرد جوانی بود به محض اینکه من می‌خواستم سوار شوم از من پرسید: اصلا پول داری؟ گفتم بله پول همراهم است.  راننده موتورسیکلت پاسخ داد: شما یکبار سوار تاکسی شدی پول همراهت نبوده من فکر کردم شما را برسانیم پول همراهت نیست. (با خنده) من گفتم نه اینبار پول نقد همراه دارم. راننده موتورسیکلت گفت من چون شما را شناختم خواستم با شما شوخی کنم. خلاصه مسیر را با ایشان رفتیم و با هزار مکافات هم از من پول را پذیرفت. 

مردم همیشه یک انتقاداتی از شرایط موجود دارند. در تاریخ کشور هیچ گاه شرایط اقتصادی به سختی و دشواری اکنون نبوده است. من فکر نمی‌کنم که در سخت بودن شرایط فعلی کشور بین افراد اختلاف نظری وجود داشته باشد.

 یعنی حتی سخت‌تر از قحطی‌های جنگ جهانی اول و دوم؟

قاسمی: آن زمان من خیلی ... (با خنده) منظور من تاریخ اخیر ایران است. ما اکنون در حوزه اقتصادی کشور در ایستگاهی بدی قرار داریم و شرایط زندگی مردم اصلاً مطلوب نیست. بیشترین گفت‌وگوی مردم در تاکسی‌ها درباره مباحث روز کشور و اقتصادی است و حتی اگر یک مسئولی نیز در تاکسی باشد، مردم بدون هیچ رودربایستی مسائل و نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند. امروز آنقدر موضوعات فراگیر شده که گفتن موضوعات کشور فقط در تاکسی‌ها نیست و مردم در هر جایی مثل فروشگاه‌ها و صف‌های نانوایی نیز نارضایتی خود را از شرایط اقتصادی بیان می‌کنند. وقتی در نانوایی‌های پایتخت کشور نوشته شده نان قرضی به این معنی است که ما شرایط خوبی نداریم.

 خیلی‌ها معتقدند که نتیجه گفتمان حاکم بر دولت و نگاهی که آقای روحانی و کابینه‌اش به امورات کشور و بحث ناکارآمدی دارند، این وضعیت را برای کشور رقم زده است. یعنی وعده بزرگ انتخاباتی مثل درآمد سرشار از رشد اقتصادی. چقدر قبول دارید که شرایط فعلی نتیجه گفتمان حاکم دولت است و هر فردی هم به جای روحانی از این گفتمان قدرت را بدست گیرد وضعیت همینگونه خواهد بود؟

قاسمی: نامزدهایی که در انتخابات شرکت می‌کنند همواره شعارها و وعده‌هایی می‌دهند اما وقتی شعارها آنقدر غلیظ بوده و بی انصافی‌ها زیاد می‌شود، نتیجه این می‌شود. شما شعارهایی که علیه دولت سابق صورت می‌گرفت را به خاطر دارید. من در دولت سابق وزیر نفت بودم و شاهد تلاش‌های شبانه‌روز همکارانم بودم. در دولت دهم ساعت کار وجود نداشت. تلاش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در شرایط خاص خود اتخاذ می‌شد. بعد از یازدهمین دوره انتخابات تا سال‌ها بعد حرف‌های غیر واقعی زیادی علیه دولت نهم و دهم گفته شد و ما امروز باید این قضاوت را به مردم واگذار کنیم که آیا آن حرف‌ها و عملکرد دولت فعلی با هم تناسب دارد؟ که البته این قضاوت توسط مردم از سال ها قبل شروع شده است.

در مورد شما بحث‌ها و مطالبی منتشر شده که قرار است وارد انتخابات شوید. رد می کنید یا تائید؟

قاسمی: تا انتخابات زمان زیادی مانده است و اجازه دهید به انتخابات نزدیک‌تر شویم و بعدا تصمیم‌گیری نهایی گرفته می‌شود.

فارس: شما برای این مسئله برنامه‌ای نیز تهیه کردید؟

قاسمی: بنده حقیر و تیم ما کارنامه‌ای داریم و برنامه‌ای نیز داریم که مبتنی بر برنامه عملیاتی است که می‌تواند بدون شعار برای مردم این باور را ایجاد کند که در این برنامه‌ها واقعیت‌هایی وجود دارد. بخشی از این برنامه تهیه شده است بنابراین هرکسی که در کشور فرمان قوه مجریه را در اختیار بگیرد می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

فارس: توصیه شما به جریان اصولگرا برای شایسته‌گزینی چیست؟

قاسمی: من به دوستان اردوگاه انقلاب عرض کردم که نیازهای کشور را در یک ستون قرار داده و افرادی که آمادگی پذیرش مسئولیت دارند در ستون دیگر قرار بدهید و بر اساس اینکه توانایی افراد با توجه به شرایط موجود کشور، نمره‌ای را در نظر بگیرند که این می تواند برای تصمیم‌گیری نهایی مورد استفاده قرار گیرد. در شرایط امروز کشور همه مردم باید مشارکت داشته باشند و وفاق ملی ایجاد شود.

فارس: شما این تکثر نامزدها را تهدید یا فرصت می‌دانید؟

قاسمی: اکنون خیلی تهدید محسوب نمی‌شود چون دوستان خود را عرضه می‌کنند و معرفی می‌شوند و نشان می دهد که ما در کشور افراد زیادی داریم که جرات و شهامت پذیرش چنین مسئولیتی را دارند. 

فارس: به نظر شما در جریان اصولگرا نامزدهایی که کنار گذاشته می‌شوند ظرفیت خود را در اختیار دیگر نامزدها قرار می‌دهند؟

قاسمی: حتما باید اینکار را صورت دهند. ایران، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای ما مهم است و هرکسی که با انتخاب مردم بر صندلی ریاست جمهوری نشست همه باید به او کمک کنند چون این توان یعنی توان ایران، انقلاب و مردم است.

فارس: درباره جزئیات برنامه انتخاباتی خود می‌توانید بیشتر توضیح دهید.

قاسمی: در روز مشخصش خواهیم گفت.

فارس: تصمیم‌گیری شما در انتخابات منوط به چیست؟ چهره‌های سیاسی و شورای ائتلاف با شما جلسه‌ای داشته است؟

قاسمی: فعلا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بررسی‌های خود را صورت می‌دهد و من خیلی از دوستان این بحث که بخواهند با کاندیدا مذاکره‌ای صورت دهند را نشنیدم و با خود حقیر نیز مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

فارس: در برنامه شما به شورای شهر هم اشاره‌ای شده است و ایده و مشورت شما به جریان انقلاب در رابطه با شورای شهر چیست؟

قاسمی: خوشبختانه انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری با هم است می‌تواند همپوشانی جدی در بحث مشارکت داشته باشد. انتخابات شورای شهر همواره مهم است و قطعا دوستان در جبهه انقلاب برای این مسئله برنامه‌ریزی‌های لازم را صورت می‌دهند و ما هم هر کمکی از دستمان برای رونق بخشیدن به شهرهای مختلف کشور و مردم دریغ نخواهیم کرد.

فارس: آقای مهندس شعار انتخاباتی شما چه خواهد بود؟

قاسمی: من شعار و الگوهایم که ویژه هم است بعد از اعلام کاندیداتوری اطلاع‌رسانی خواهم کرد.


 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید