خوردنی‌های موثر برای کاهش استرس را بشناسید

کدخبر: ۴۰۱۱۸۶
تجربه استرس یک روند طبیعی در زندگی روزمره است هرچند زمانی که به شکل مزمن و شدید درآید دیگر تجربه‌ای عادی نبوده و باید به عنوان یک اختلال آن را پذیرفت و برای درمانش اقدام کرد.
خوردنی‌های موثر برای کاهش استرس را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، استرس را به روش‌های گوناگون می‌توان مهار کرد اما استرس شدید یا اضطراب یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد کننده بیماری‌های جسمی بوده و نیازمند دارودرمانی و روان درمانی است.

با این حال این نکته ثابت شده است که مصرف برخی از مواد غذایی و مکمل‌ها می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی و با مشورت پزشک، علائم اضطراب و استرس شدید را تا حد زیادی مهار کند.

برای مثال منابع غذایی حاوی ویتامین د یکی از این گزینه‌هاست. تحقیقات زیادی ادعا می‌کنند که کمبود ویتامین د با بروز اختلالات اضطرابی ارتباط نزدیک دارد. برای دریافت کافی ویتامین د، روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید یا غذاهای غنی از این ویتامین مانند انواع قارچ‌ها، پرتقال، ماهی، شیر و غلات غنی شده با ویتامین D بخورید.

همچنین می‌توانید با مصرف غذاهای سالم، بدن خود را از ویتامین‌های گروه ب بی‌نیاز کنید. اما اگر اضطراب شدید دارید، مکمل‌های ب کمپلکس را فراموش نکنید. ویتامین‌های ب ۱۲ و ب ۲ بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شوند. اگر گیاه‌خوار هستید نیز توصیه می‌شود که از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنید.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ نیز علائم استرس شدید را تسکین داده و منجر به کاهش سطوح مواد شیمیایی مرتبط با استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول می‌شود. ماهی، تخم کتان و گردو، منابع مهم حاوی اسیدهای چرب امگا۳  هستند.

همچنین مکمل‌های منیزیم نیز نقش زیادی در مهار استرس شدید دارند. مصرف منیزیم را با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم در روز شروع کنید.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در عین حال مولتی ویتامین‌های شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث، کلسیم و "روی" برای افرادی که اختلالات خلقی مانند اضطراب دارند، بسیار مفید است. برای انتخاب مناسب‌ترین نوع این مکمل‌ها حتما با یک متخصص مشورت کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید