جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها

کدخبر: ۴۰۷۱۰۲
​اقتصادنیوز :‌معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است گفت: با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی دانش آموزان را ثبت کنند.
جزئیات برگزاری امتحانات ابتدایی ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره نحوه ارزشیابی دانش آموزان در پایان سال تحصیلی جاری اظهار کرد: سال تحصیلی جاری از سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی ایران و توزیع بسته های آموزشی برای تداوم آموزش استفاده شد و البته در  مناطق دورافتاده و دوردست هم آموزش ها حضوری بودند.

وی افزود: دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی تدوین شده و این هفته برای مدارس ارسال خواهد شد. ۳۱ اردیبهشت پایان زمان آموزش در دوره ابتدایی است و با توجه به اینکه در دوره ابتدایی، ارزشیابی کیفی توصیفی است، معلمان فرصت دارند تا ۱۰ خرداد نتایج ارزشیابی نهایی دانش آموزان را ثبت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی به دلیل اهمیت تضمین کیفیت پیش بینی کردیم با نظارت مدیر مدرسه ارزیابی عملکردی از درس ادبیات فارسی انجام شود که در مناطق قرمز، زرد و نارنجی از طریق فضای مجازی خواهد بود گفت: همچنین برای پایه ششم ابتدایی ارزیابی عملکردی سه درس ادبیات فارسی، ریاضی و علوم مورد تاکید است.

حکیم زاده ادامه داد: پیش بینی شده است معلمان بر اساس مقیاس های موجود در ارزشیابی کیفی توصیفی، شواهد یادگیری را بررسی کنند.

وی با اشاره به آن دسته از دانش آموزان که به دلایلی از جمله عدم همراهی موثر والدینی که به عنوان مثال سطح سواد موثری نداشتند و نتوانستند از آموزش های امسال بهره کامل ببرند گفت: تفاهم نامه ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منعقد و آنها اعلام آمادگی کردند که در دوران تابستان برای آنها دوره آموزشی برگزار کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ابلاغ ستاد ثبت نام مدارس نیز صادر شده است و امسال مسئولیت ستاد ثبت نام مدارس با معاونت ابتدایی است گفت: اقدامات مقدماتی انجام شده است و طبق روال هرسال ثبت نام ها در زمان مقرر شروع می شود. تا هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل ثبت نام را ابلاغ و نهایی می کنیم.

حکیم زاده درباره مشکلات دانش آموزان در مناطق محروم که به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی نداشتند گفت: اطلس یادگیری را در همه مناطق تهیه کردیم و می دانیم در هرمنطقه چه تعداد امکان دسترسی دارند و کدام ها ندارند. بر اساس دستورالعمل مربوط، برنامه های جایگزین درنظر گرفته شده است که توزیع درسنامه یکی از راهکارها بوده است.تا جایی که امکان داشت اجازه ندادیم دانش آموزی به علت عدم دسترسی به تجهیزات آموزشی از آموزش باز بماند.

وی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی هم کمک خوبی به دانش آموزان در این مناطق کرده است. بر اساس ارزیابی های دقیق تلویزیون و ما، اکثریت از این آموزش ها استقبال و استفاده کرده اند؛ به ویژه در مناطق محروم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در شبکه خبر حضور یافته بود در پاسخ به اینکه اگر وضعیت کرونا به همین شکل تداوم یابد آموزش ها در فضای مجازی ادامه می یابد؟ گفت: فضای مجازی انتخاب ما نبود، اجبار بود  و ما تصمیم نگرفتیم به سراغ فضای مجازی برویم. این بحران ایجاد شد و واکنش ما در قبال آن خوب بود. متناسب با اقتضائات درباره نحوه آموزش در اول مهر۱۴۰۰ تصمیم می گیریم. امید است تا مهرماه، مشکلات رفع شده باشد. اما اگر همچنان درگیر بحران بیماری باشیم پیش بینی کردیم کار را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم و از بسترهای مکمل استفاد کنیم اما اگر کرونا نباشد تاکید ما بر آموزش حضوری است و مایلیم برای تنوع یادگیری و غنی سازی آن، از فضای مجازی به عنوان مکمل استفاده کنیم.

به گفته حکیم زاده، در حوزه ابتدایی ۹۸ درصد مدیران، بالای ۹۰ درصد معلمان و به طور میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان ابتدایی عضو شبکه شاد هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید