مشکلات از طریق مذاکره باید حل شود

عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی‌ کنیم

کدخبر: ۴۱۰۴۹۴
سید عباس عراقچی درباره مذاکرات وین گفت: راه درازی در پیش داریم و نمی شود برای آن زمانبندی پیش بینی کرد. البته تلاش داریم هر چه زودتر این کار انجام شود، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن را نمی دهیم.
عراقچی: در مذاکرات وین تعجیل نمی‌ کنیم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) پس از دیدار و گفت و گو با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گویی اظهار داشت: فردا صبح (جمعه) مذاکرات کمیسیون مشترک برجام مجددا از سر گرفته خواهد شد. مذاکرات وین دور چهارم مذاکرات ماست. روندی که در سه دور قبلی شروع کردیم را ادامه خواهیم داد.

* راه درازی را در پیش داریم

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در مسیری قرار گرفتیم که مسیر مشخصی است. حداقل درباره مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد. اگرچه موانع جدی در این مسیر هست، راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی شود زمانبندی را برای آن پیش بینی کرد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو می کرد، افزود: اگر بخواهیم وارد بحث زمانبندی شویم، غیر واقع بینانه است. البته تلاش داریم هر چه زودتر این کار انجام شود، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و تعجیلی که باعث کاهش دقت شود را نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن هم نخواهیم داد.

عراقچی ادامه داد: با دقت کار را انجام می دهیم، مشکلات موجود بعضا جدی است و باید رفع شود و از طریق مذاکره هم باید رفع شود و از طریق پیدا کردن راه های مذاکراتی باید حل و فصل شود، کار سختی در پیش داریم. امیدواریم در زمان کوتاهتری به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد، اولویت اول دقت روی منافع ملت ایران و تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران که بارها بیان شده است.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴   از روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه در شهر وین از سر گرفته خواهد شد.

عباس عراقچی که در رأس هیأتی امروز وارد وین شد، امشب با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید