آغاز طرح موتورسوار خوب در پایتخت با مسی و رونالدو

کدخبر: ۴۱۵۰۰۴
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح «موتورسوار خوب» با استفاده شخصیت‌های محبوب فوتبالی مثل رونالدو، مسی و کولینا خبر داد.
آغاز طرح موتورسوار خوب در پایتخت با مسی و رونالدو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرهنگ علی همه‌خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با اعلام اجرای طرح موتورسوار خوب در شهر تهران گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فرهنگ ترافیک و کاهش تخلفات به خصوص در حوزه موتورسواران که آمار بالایی در بحث تصادفات جرحی و فوتی دارند استفاده می‌کند.

همه‌خانی افزود: در واقع این طرح یک اقدام نمادین است که قرار است از ظرفیت بازیکن‌های محبوب فوتبال‌ برای اثرگذاری بهتر بر رفتارهای موتورسواران بهره ببرد.

وی تصریح کرد: در این طرح که با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران و با استفاده از عروسک شخصیت‌های جذاب فوتبالی و ورزشی مانند کریستین رونالدو و لیونل مسی و با توجه به جدیت داور ایتالیایی پیر لویی جی کولینا داور معروف ایتالیایی اجرا می‌شود، قرار بر این است که به صورت فانتزی با اجرای طرحی نمادین و با استفاده از عروسکی شبیه به این بازیکنان و داور محبوب، به موتورسیکلت‌سوارانی که به هر نحوی در سطح معابر تخلف می‌کنند توسط این عروسک کارت زرد و قرمز داده شود تا بتوانیم اثرات مثبت این اقدام را در رفتارهای آتی این راکبین شاهد باشیم و باعث ارتقای سطح فرهنگ ترافیک موتورسواران در سطح شهر تهران شویم.

همه‌خانی گفت: در این طرح موتورسیکلت‌سوارانی که رفتارهای خوب ترافیکی دارند و همواره از کلاه کاسکت استفاده می‌کنند و مدارک آنها کامل است و پلاکشان مخدوش نیست نیز مورد تشویق این داور عروسکی قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که این طرح فرهنگی در تکمیل طرح موتوریار اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که طرح‌های فرهنگی - آموزشی که پلیس راهور تهران بزرگ آنها را بدون انتقال موتورسیکلت‌ها به پارکینگ اجرا می‌کند بتواند سطح آموزش و مهارت‌های ترافیکی را با ایجاد رفتارهای ترافیکی مثبت بین قشر موتورسوار افزایش دهد و شاهد کاهش تخلفات و تصادفات این گروه از رانندگان در سطح شهر تهران باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید