زندگی پر برکت روحانیِ اصلاح طلب

کدخبر: ۴۱۸۰۵۶
محمدرضا باهنر نوشت: مرحوم محتشمی پور در زمانی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بودند شاید جزء اولین اهداف صهیونیستها بودند که با یک بسته انفجاری ایشان را تا مرز شهادت جلو برد و در همان انفجار دست و بخشی از چشمهایشان را از دست دادند و در فلسطین و سوریه جزء پایه گذاران و مؤسسین حزب الله لبنان بودند.
زندگی پر برکت روحانیِ اصلاح طلب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا باهنر در یادداشتی درباره مرحوم محتشمی‌پور نوشت: مرحوم سیدعلی اکبر محتشمی پور از نیروهایی بودند که از سن بسیار کم و جوانی به نهضت حضرت امام (ره) پیوستند، ایشان در نوفل لوشاتو و عراق همراه امام (ره) بودند و یکی از یاران با وفا و همراه ایشان محسوب می شدند.

ایشان علاوه بر آنکه پیام حضرت امام (ره) را در رابطه با نهضت و انقلاب کاملا درک کرده بودند و با همه وجود ایشان را همراهی می کردند اما در رابطه با مساله قدس و آزادی فلسطین انگیزه های بسیار ویژه و سنگینی داشتند.

مرحوم محتشمی پور در زمانی که سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه بودند شاید جزء اولین اهداف صهیونیستها بودند که با یک بسته انفجاری ایشان را تا مرز شهادت جلو برد و در همان انفجار دست و بخشی از چشمهایشان را از دست دادند و در فلسطین و سوریه جزء پایه گذاران و مؤسسین حزب الله لبنان بودند. ما امروز وضعیت حزب الله لبنان و جبهه مقاومت را در برابر صهیونیست می بینیم و صهیونیستها روز به روز به نقطه پایان و مرگ خودشان نزدیک تر می شوند.

آقای مرحوم محتشمی پور، این فقید عزیز جزء پایه گذاران و مؤسسان حزب الله لبنان بود و مردم اخیرا دیدند حزب الله در فوت ایشان بیانیه بلندبالا و محکم صادر کرد و به اقوام ایشان و رهبری و نظام جمهوری اسلامی و مردم تسلیت گفت. اگرچه ایشان در تقسیم بندی ها و خط کشی ها جزء یک جریان سیاسی کشور محسوب می شدند اما واقع قضیه تا آنجایی که ما دنبال کردیم این است که ایشان دنبال هیچ نوع هنجار شکنی نبودند و به همین دلیل هم شاید این ۱۰ تا ۱۲ سال آخر عمر پر برکتشان تقریبا مجاور حرم اشرف شد و هم در آنجا اداره بیت حضرت امام (ره) را به عهده گرفت و هم مجاور ضریح و آرامگاه مولا علی ابن ابی طالب قرار داشتند و هر زمان از ایشان سؤال می شد که چه می کنید، ایشان می گفتند که من در جوار مولا علی خیلی خوش و راحت هستم.

ایشان در این قضایا پای مردم ایستاد و کار را دنبال کرد. در مجلس شورای اسلامی در آن دوره هایی که ایشان حضور داشتند ما هم جزء هیئت رئیسه مجلس بودیم و ایشان به عنوان مسؤل دفتر دفاع از آرمان فلسطین در این سالها در مجلس شورای اسلامی خدمت کردند و منصوب شدند و سمینارهای خوبی برگزار کردند. در هر صورت هم و غم ایشان مردم مظلوم فلسطین و نظام جمهوری اسلامی و همراهی با حضرت امام و مقام معظم رهبری بود. الحمدالله رب العالمین زندگی پر برکتی داشتند و در هر صورت داستان و سنت الهی این است و امیدواریم که انشالله با اجداد طاهرینش محشور باشد و انشالله بر سر سفره امام صادق (ع) مهمان باشد و فیض ببرد چون در همان روز رحلت امام صادق (ع) رحلت کردند.

*دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید