جلوگیری از ریزش مو با ماسک بد بو

کدخبر: ۴۲۲۶۳۰
اقتصادنیوز : می‌توانید با کمک عصاره پیاز بهترین ماسک‌ را برای سلامتی و رشد موی سر خود درست کنید.
جلوگیری از ریزش مو با ماسک بد بو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، پیاز تنها گیاهی برای طعم و مزه دار کردن غذا نیست، بلکه دارای خواص بی شماری است که برای سلامت انسان مفید است. از دیرباز یکی از کارکرد‌هایی که پیاز در میان مردم داشته، زیبایی و تقویت موی سر بوده است.

پیاز دارای موادی همچون فولیک اسید، فسفر، روی، کاروتین، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های E، C و B است. از همین رو، مصرف آن می‌تواند به شادابی و سلامتی موی سر کمک کند. استفاده از عصاره پیاز بر روی موی سر مانع از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود.

فراتر از این موارد، پیاز به سهولت یافت می‌شود و استفاده از آن آسان است. روش‌های مختلفی برای استفاده از عصاره پیاز به عنوان ماسک موی سر وجود دارد. ساده‌ترین این موارد، استفاده از عصاره پیاز به تنهایی است. در حقیقت استفاده از عصاره پیاز بر روی پوست سر باعث تقویت فولیکول‌ها می‌شود.

برای این کار عصاره پیاز را به کمک پنبه به ریشه موی سر بمالید. پس از ۳۰ دقیقه اقدام به شستن موی سر با شامپو ملایم (شامپو بچه) کنید. این کار می‌تواند باعث تقویت ریشه‌های موی سر و نیز تحریک رشد مجدد مو شود.

ماسک‌ پیاز

راه حل دیگر برای ساخت ماسک مو از پیاز، استفاده از روغن کرچک است. برای این کار، روغن کرچک را با عصاره پیاز مخلوط کنید. روغن کرچک باعث تغذیه مو و عصاره پیاز باعث سلامتی آن می‌شود. این عصاره را به آرامی به پوست سر خود بمالید. می‌توانید پس از گذشت ۲ ساعت، سر خود را بشویید.

اگر از جمله افرادی هستید که از ریزش مو رنج می‌برند، می‌توانید از عصاره پیاز و تخم مرغ بهره بگیرید. این کار علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، باعث سفت شدن مو و درخشش آن می‌شود. برای درست کردن این ماسک یک تخم مرغ و عصاره پیاز را با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک را به ریشه موی خود بمالید و یک ساعت بعد آن را بشویید.

برای تغذیه مناسب موی سر نیز می‌توانید از ماسک پیاز مو و ماست استفاده کنید. دو قاشق چای خوری ماست، یک قاشق روغن زیتون، و چهار قاشق عصاره پیاز را با هم مخلوط کنید. سپس این عصاره را بر روی پوست سر خود بمالید و پس از یک ساعت آن را بشویید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک