رتبه سوم مرگ ومیر کرونایی جهان به ایران رسید

ایران و آمریکا در صدر آمار مبتلایان روزانه کرونا

کدخبر: ۴۳۴۰۱۳
در 26 مرداد ماه ابتلا به کرونا با رکوردی بی سابقه از مرز 50 هزار نفر عبور کرده و در رتبه دوم آمار کشورهای پرابتلای کرونایی در جهان پس از آمریکا قرار گرفت. افزایش آمار ابتلا موجب ثبت رکوردهای بی سابقه بستری شده و فشار به بیمارستانها را به اوج خود رسانید.
ایران و آمریکا در صدر آمار مبتلایان روزانه کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، پنجمین موج کرونایی در کشور از حرکت باز نمی ایستد و همچنان افسارگسیخته تر از قبل به رکوردزنی های بی سابقه خود ادامه می دهد.

موج پنجم کرونا در روزهای ابتدایی تیر ماه آغاز شده و تا روزهای پایانی مرداد ادامه یافته است. درکنار طول عمر بالای پنجمین موج این ویروس سطح آمارهای به ثبت رسیده از کرونا نیز در این روزها از تمام رکوردهای پیش از این بالاتر بوده است.

این رکورد ها در شاخه های مختلف کرونایی به ثبت رسیده که بیشترین تغییرات آن در ابتلا و مرگ ومیر کرونا بوده است.

رکورد ابتلا به کرونا در 26 مرداد ماه: احتمال ابتلا 50 درصد

وزارت بهداشت و درمان از سال گذشته تا کنون هر روزه آماری را از وضعیت کرونایی کشور اعلام می کند. طبق این آمارها در روز 26 مرداد ماه 50 هزار و 228 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که بیشترین میزان سرایت روزانه این ویروس در کل تقویم کرونایی ایران بوده است.

همچنان در این روز تقریبا 101 هزار و 750 نفر مورد آزمایش کرونایی قرار گرفته که پاسخ تقریبا 50 درصد آن ها مثبت بوده است. به عبارت دیگر احتمال ابتلای بیماران مشکوک به کرونا در این روز برابر با 50 درصد بوده است.

به طور کلی در مدتی که از شیوع کرونا در ایران گذشته مجموعا 4 میلیون و 517 هزارو 243 نفر به این ویروس مبتلا شده اند که رشد تجمعی در این روزها به سطح 1.1 درصد رسیده است. این سطح از رشد در 118 روز گذشته بی سابقه بوده است.  

در بین آمارهای جهانی نیز با توجه به ناپایدار بودن آمار اعلام شده از سوی آمریکا می توان میانگین آماری این کشور را درنظرگرفته و آن را با سایر کشور ها مقایسه کرد.

طبق این مقایسه در جهان در این روزها سطح ابتلای ایالات متحده آمریکا در رده نخست جهانی قرار گرفته و پس از آن آمار ابتلای ایران و هند به طور متوسط رده های دوم و سوم را داشته اند.

افزایش سطح ابتلا به کرونا در روزهای اخیر موجب رکوردزنی ها در بخش بستری های کرونایی شده و متغیر های بیمارستانی کرونا را به سطح خطرناکی ارتقا داده است.

کرونا

رکورد بستری روزانه در 26 مرداد ماه شکست

دومین رکورد به ثبت رسیده در آمارهای امروز به بخش بستری های روزانه تعلق داشته است. در این روز طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در ایران 5 هزار و 163 نفر در بخش های عادی بیمارستان ها بستری شدند که بالاترین رکورداین متغیر در 546 روز شیوع این بیماری در کشور بوده است.

ابن متغیر علامتی از هجوم بی سابقه بیماران به بیمارستانها را در بر داشته که در روزهای اخیر همواره به صورت روزانه بالاتر از 4 هزار نفر بوده است.

افزایش در آمارهای بیمارستانی به متغیر خاکستری کرونا نیز انتقال پیدا کرده است.

کرونا

رکوردزنی های بیماران بدحال کرونا در کشور

بخش دیگری از آمار اعلام شده کرونایی در ایران به بیماران بدحال مبتلا به این ویروس اختصاص داشته است. این دسته از بیماران نیازمند مراقبتهای بیشتر و پرهزینه تری نسبت به سایر مبتلایان بوده و از شرایط خطرناکتری در مقایسه با دیگران برخوردار هستند.

در روز 26 مرداد ماه تعداد اعلام شده از این شاخص در کشور برابر با 7 هزار و 424 نفر بوده که از تمام روزهای کرونا زده کشور بالاتر بوده است.

 این سومین رکورد خطرناک در آمارهای کرونایی روز جاری بوده که از خطر بیشتری نسبت به سایر متغیرها برخوردار است.

افزایش بی رویه در این متغیر ممکن است میزان مرگ ومیر را نیز تحت الشعاع قرار داده و بر سیاهی آمارهای به ثبت رسیده از این ویروس در کشور بیفزاید.

کرونا

سومین رکورد مرگ و میر ایران در جهان

سه روز است که آمار فوتی های کرونا در ایران از مرز 600 نفر بالاتر است. در همین رابطه در روز جاری در ایران 625 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این ویروس از دست داده و دومین رکورد را در تقویم کرونایی ایران به ثبت رساندند.

در روز گذشته نیز آمار این متغیر سیاه کرونایی در ایران برابر با 655 نفر بوده که بالاترین رکورد مرگ و میر در 18 ماه گذشته به حساب می آید.

مقایسه آمارهای روزانه در روز 25 مرداد ماه با آمارهای اعلام شده جهانی از منابع رسمی آماری از این ویروس نشان می دهد در ایران در بین کشور های جهان رتبه سوم را در شاخص مرگ ومیر کرونا داشته است.

در این میان کشور اندونزی با ثبت هزار و 245 فوتی رتبه نخست مرگ ومیر در جهان را داشته و کشور روسیه از دست دادن 806 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مکان دوم قرار گرفته است.

مهم ترین اتفاق در کنار ابتلای بی سابقه در این روز ها رشد متغیرهای بیمارستانی کرونا بوده که باعث فشار بی سابقه به بیمارستانها و مراکز درمانی شده اند. عدم کنترل این فشار ممکن است منجر به آمارهای بالاتری از مرگ ومیر کرونا در ایران منجر شود. 

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید