اولین گفت و گوی جدی بایدن با اسرئیلی ها درباه ایران

کدخبر: ۴۳۴۲۷۶
در اولین سفر خارجی نفتالی بنت از زمان رسیدن به قدرت در ماه ژوئن (خرداد)‌ که به آمریکا انجام می شود قرار است که او و جو بایدن درباره ایران و فلسطینی‌ها صحبت کنند.
اولین گفت و گوی جدی بایدن با اسرئیلی ها درباه ایران

کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن حدود یک هفته دیگر در کاخ سفید با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، دیدار و گفت و گو خواهد کرد.قرار است  بنت در روز پنجشنبه 4 شهریور با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

این اولین سفر خارجی نفتالی بنت از زمان رسیدن به قدرت در ماه ژوئن (خرداد)‌ گذشته خواهد بود. قرار است که طرفین از جمله درباره ایران و فلسطینی‌ها صحبت کنند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، چهارشنبه (۱۸ اوت) گفت: "سفر بنت همکاری پایدار بین ایالات متحده و اسرائیل را تقویت می کند.سخنگوی کاخ سفید افزود: "دو رهبر در مورد مسائل مهم مربوط به امنیت منطقه‌ای و جهانی از جمله ایران گفت و گو خواهند کرد."

پارلمان اسرائیل در اواسط ماه ژوئن گذشته با اکثریتی کوچک نفتالی بنت را به نخست‌وزیری برگزید.  بنت دولت خود را "دولت تغییر" خوانده است. به قدرت رسیدن این سیاستمدار راستگرای افراطی به ۱۲ سال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داد.

ناظران می گویند هرچند بنیامین نتانیاهو با جو بایدن رابطه نسبتا سردی داشت، به نظر می رسد اختلاف بین دولت جدید اسرائیل با آمریکا در مورد احیای احتمالی توافق هسته‌ای با ایران (برجام) همچنان ادامه داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید درباره دیدار آتی رهبران اسرائیل و آمریکا همچنین گفته است: "این دیدار همچنین فرصتی برای دو طرف خواهد بود تا در مورد تلاش برای پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و اهمیت کار در جهت آینده‌ای آرامتر و امن تر برای منطقه گفت و گو کنند."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید