مکرون: نیروهای نظامی فرانسه در عراق باقی خواهند ماند

کدخبر: ۴۳۶۵۵۵
مکرون گفت: (فارغ از) هر تصمیمی که آمریکایی‌ها بگیرند، ما حضورمان را در راستای مبارزه علیه تروریسم، در عراق حفظ خواهیم کرد.
مکرون: نیروهای نظامی فرانسه در عراق باقی خواهند ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رویترز اعلام کرد، رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی گفت که جدا از هر تصمیمی که آمریکایی ها برای ماندن یا تَرک عراق بگیرند، پاریس نیروهای نظامی خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در نشست بغداد به عراق سفر کرده، طی سخنانی به وضعیت موجود افغانستان، مساله داعش و نهایتاً ادامه فرایند تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان پرداخت.

بر اساس این گزارش، ماکرون در جریان سخنان خود از مذاکرات ابتدایی با امیر قطر در خصوص موضوع تخلیه افراد از افغانستان خبر داد.

وی همچنین در خصوص موضع پاریس در قبال طالبان تاکید کرد: ما مذاکرات شکننده و ابتدایی را با طالبان در خصوص عملیات (تخلیه) انسانی و همچنین حفاظت از افغان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند را آغاز کرده‌ایم.

ماکرون که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری خود مطرح می‌کرد، در خصوص مساله عراق نیز گفت که فارغ از اینکه آمریکا بخواهد نیروهای خود را از عراق خارج کند یا خیر، کشورش نیروهای نظامی خود را تا زمانیکه دولت عراق به آنها نیاز داشته باشد، به عنوان بخشی از عملیات ضد تروریسم در این کشور حفظ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: (فارغ از) هر تصمیمی که آمریکایی‌ها بگیرند، ما حضورمان را در راستای مبارزه علیه تروریسم، در عراق حفظ خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید