کاهش روند افت آمار بیماران بدحال

رکوردزنی متغیرهای کرونایی ایران در 10 روز اخیر

کدخبر: ۴۴۵۱۵۱
اقتصادنیوز: افت بیماران بدحال کرونایی در کشور به 0.54 درصد رسیده است. این کمترین میزان افت این شاخص در 25 روز اخیر بوده و طبق آمارها شیوع این بیماری در 10 روز گذشته به اوج خود رسیده است.
رکوردزنی متغیرهای کرونایی ایران در 10 روز اخیر

به گزارش اقتصادنیوز ، روند آمارهای کرونایی در روزهای اخیر سیری نزولی گرفته اما مسیر رشد و شمار برخی آمارها  نشان از کاهش سرعت تقلیل در شاخص های نگران کننده کرونا داشته است.

برای نمونه تعداد مبتلایان روزانه به بیشینه خود در ده روز اخیر رسیده و این اتفاق موجب رشد بستری های روزانه کرونا و قرار گرفتن دوباره این شاخص در بالاتر از مرز 2 هزار نفر بوده است.

بیشترین میزان ابتلای روزانه در ده روز اخیر

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در روز 12 مهر ماه برابر با 14 هزار و 607 نفر بوده و نسبت به روز قبل 18 درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی آمارهای ابتلای روزانه به کرونا در این ده روز نشان می دهد این بیشترین میزان این شاخص در ده روز گذشته بوده است. این افزایش همزمان با رشد احتمال ابتلا به این بیماری در روزهای اخیر بوده است. 

کرونا

رکورد احتمال ابتلا به کرونا در ده روز اخیر

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز جاری تقریبا 101 هزار و 912 نفر تست کرونایی داده اند که پاسخ 14.33 درصد آن ها مثبت بوده است.

روند این نسبت در روزهای اخیر نشان می دهد در ده روز گذشته این بیشترین میزان نرخ پاسخ مثبت در آمارهای کرونایی بوده است. به عبارت دیگر میزان شیوع این متغیر در کشور مسیری افزایشی داشته است.

البته نکته مهم در آمار تستها در این مدت آن است که شمار آزمایش های کرونایی روزانه در این مدت بالاتر از مرز 100 هزار نفر بوده و در سطح بالایی در مقایسه با سال قبل قرار دارد. همین امر باعث می شود رشد ابتلا در کشور بهتر کنترل شود. با این حال افزایش میزان ابتلا به کرونا در ایران باعث  شد تا نرخ پاسخ دهی به بیشینه خود در 10 روز اخیر برسد.

کرونا

بیشترین میزان بستری روزانه کرونا در ده روز اخیر

علاوه بر افزایش در آمار ابتلا به کرونا در ایران شمار بستری های روزانه این بیماری نیز در این مدت افزایش پیدا کرده و به بیشترین سطح خود در ده روز اخیر رسیده است.

این رقم طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در روز 12 مهر ماه برابر با 2 هزار و 163 نفر بوده که نسبت به روز قبل تقریبا 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

کرونا

رکورد کمترین افت روزانه بیماران بدحال کرونا در ایران 

شمار بیماران بدحال کرونایی در روز 12 مهر ماه برابر با 5 هزار و 748 نفر به ثبت رسیده که نسبت به روز قبل تقریبا 0.54 درصد کاهش داشته است.  مقایسه افت ثبت شده در این متغیر با روزهای قبل نشان می دهد این کمترین میزان افت در شاخه بیماران بدحال کرونایی در 25 روز اخیر بوده است. 

به عبارت دیگر روند آمارها نشان می دهد مسیر افت تعداد بیماران بدحال کرونایی در کشور در حال متوقف شدن بوده و اگر این مسیر ادامه پیدا کند ممکن است در یک دهه بعد شاهد رشد این شاخص در کشور باشیم.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید