خیز دوباره موج بستری های روزانه کرونا در چند استان کشور

وضعیت وخیم کرونا در کردستان و یزد + نمودار

کدخبر: ۴۵۱۳۳۷
اقتصادنیوز: آمار ابتلا به کرونای ایران در روزهای اخیر افت قابل ملاحظه ای داشته است. با این وجود بستری ها 4 ماه ونیم است که بالاتر از هزار نفر ثبت شده و در استان کردستان بدترین شرایط را در سطح کشور ثبت کرده است.
وضعیت وخیم کرونا در کردستان و یزد + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای کرونایی در روزهای اخیر ایران سیری نزولی به خود گرفته است. اما با وجود این کاهش هنوز چند متغیر در وضع خطرناکی قرار دارند که مهمترین آن ها مرگ ومیر و بستری های روزانه است.

تفکیک آمارهای کرونایی به استان های مختلف تا پاپان مهر ماه 1400 نشان می دهد در برخی مناطق کرونا هنوز در حد وخیمی قرار  داشته و سیری صعودی به خود گرفته است. در استان هایی نیز که این بیماری در حال کاهش بود با رشد مجدد امارهای کرونایی مواجه شده ایم.

کرونا

رشد 24 درصدی ابتلا به کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در روز 9 آبان 1400 برابر با 8 هزار و 427 نفر به ثبت رسید. مقایسه شیوع این بیماری با روز گذشته نشان می دهد تعداد مبتلایان به کرونا در این روز 24 درصد افزایش پیدا کرده است.

 این رقم بیشترین سطح ابتلا به کرونا در سه روز گذشته بوده و دراین دو روز سیری صعودی را به ثبت رسانده است.

متغیر دیگر نمایان کننده تعداد فوتی های کرونا در کشوراست، در روز 9 آبان ماه 177 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. این میزان بیشترین شمار مرگ ومیر کرونایی در 4 روز گذشته بوده است.

در این میان متغیر دیگری وضعیت کرونا در بیمارستان های کشور را مورد ارزیابی قرار می دهد. تعداد بیماران بدحال و بستری های روزانه  کرونا.

کرونا

4 ماه ونیم بالاتر از 1000 نفر بستری روزانه کرونا

تعداد بیماران بدحال کرونایی در روز 9 آبان ماه برابر با 3 هزار و 888 نفر بوده و نسبت به روز قبل 1.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

اما در شاخه بستری های روزانه کرونایی هنوز وضعیت وخیم است. شمار بستری های روزانه کرونایی در 4 ماه ونیم گذشته همواره بالاتر از 1000 نفر به ثبت رسیده است.

در روز 9 آبان ماه نیز میزان این متغیر برابر با هزار و 108 نفر بوده و نسبت به روز قبل 2.3 درصد افزایش پیدا کرده است.

کرونا

خطرناک ترین شرایط کرونایی در کردستان

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان تفکیک بستری های روزانه در سی روز گذشته به استان‌های کشور نشان می دهد وضعیت افت آمار بستری ها از سرعت کمتری برخوردار بوده است.

در این آمارها مشاهده می شود تاپایان مهر ماه تعداد بستری های روزانه کرونا در کردستان، یزد مازندران و خراسان جنوبی و آذربایجان غربی سیری صعودی گرفته و در موقعیت خطرناکی قرار دارد. استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در این مقطع استان دیگری است که وضعیت بستری ها در آن سیری افزایشی را ثبت کرده است.

آمارهای کرونایی در این مدت نشان می دهد در هر صد هزار نفر 10 نفر در این مناطق به علت ابتلا به کرونا بستری شده اند که وخیم ترین شرایط دراستان کردستان به ثبت رسیده است. بر اساس شیب نمودارهای بستری روزانه کرونا نیز استنباط می شود بالاترین خیز بستری ها اکنون در استان یزد ثبت شده که موجی خطرناک را هشدار می دهد.

در مقابل در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان، قم و هرمزگان سیر بستری ها نزولی بوده و در کمترین میزان در میان سایرین قرار گرفته است.

تعداد بستری های روزانه در سیستان و بلوچستان در هر صد هزار نفر برابر با 1.5 نفر بوده و در قم با شیبی نزولی در تعداد بستری های روزانه کرونا این رقم معادل با 4 نفر به ثبت رسیده است.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید