پوتین وارد فاز نظامی می‌شود؟/ استقرار 100هزار نظامی در منطقه بحرانی!

کدخبر: ۴۵۸۹۸۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع اوکراین امروز (جمعه) با اشاره به گزارش‌های اطلاعاتی در پارلمان این کشور گفت: روسیه بیش از ۹۴ هزار سرباز را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده و ممکن است خود را برای یک حمله نظامی گسترده در پایان ژانویه ۲۰۲۲ آماده کند.
پوتین وارد فاز نظامی می‌شود؟/ استقرار 100هزار نظامی در منطقه بحرانی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا خبرگزاری رویترز، "اولکسی رزنیکوف"، وزیر دفاع اوکراین با اینکه کشورش هیچ کاری برای تحریک اوضاع انجام نمی‌دهد، تاکید کرد آماده است در صورت حمله روسیه به مقابله با آن بپردازد.

وی همچنین ادامه داد، اوکراین به ساخت دو پایگاه دریایی در ساحل جنوبی خود ادامه می‌دهد: اطلاعات ما همه سناریوها از جمله بدترین روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند. اطلاعات اوکراین به این نکته اشاره دارد که احتمال وقوع حمله‌ای گسترده از سوی روسیه وجود دارد و محتمل‌ترین زمان برای وقوع چنین حمله‌ای پایان ژانویه سال آتی میلادی است.

 

کی‌یف و متحدانش در ناتو زنگ خطر را در مورد تحرکات نیروهای روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین در سال جاری به صدا درآورده‌ و این مساله باعث بروز نگرانی شده که درگیری در شرق اوکراین ممکن است به جنگی آشکار تبدیل شود.

معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه اما عملیات خصمانه این کشور در شرق اوکراین را رد کرد و گفت: مسکو هر کاری برای اجتناب از وقوع درگیری در منطقه انجام می‌دهد.

در عوض مسکو، اوکراین و آمریکا را به داشتن رفتار بی‌ثبات‌کننده متهم کرده و گفته که کی‌یف ممکن است در حال آماده‌سازی برای آغاز حمله در شرق اوکراین باشد اما مقام‌های دولت کی‌یف قاطعانه آن را رد می‌کنند.

دولت اوکراین، اتحادیه اروپا و متحدانش در ناتو را در روزهای اخیر برای آماده سازی یک بسته تحریمی سخت علیه روسیه تحت فشار قرار داده است.

وزیر دفاع اوکراین همچنین گفت، این کشور به ساخت و توسعه پایگاه‌های نیروی دریایی به عنوان بخشی از توافق دفاعی با انگلیس ادامه می‌دهد.

وی به پارلمان اوکراین گفت: از جمله اولویت‌ها، برنامه موشکی و توسعه ناوگان دریایی است. ما به دنبال مرحله‌ای عملی برای ایجاد دو پایگاه در مناطق "بردیانسک" و "اوچاکیف" و همچنین سایر قراردادها در چارچوب توافق‌ها با لندن هستیم.

این مقام دفاعی اوکراین همچنین افزود: تشدید تنش‌ها در منطقه یک سناریوی محتمل است، اما اجتناب ناپذیر نیست و وظیفه ما جلوگیری از آن است. ما باید بهای تشدید تنش را برای عامل متجاوز غیرقابل قبول کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید