امضای قرارداد موشکی میان هند و فیلیپین

کدخبر: ۴۷۲۴۹۲
وزیر دفاع فیلیپین اعلام کرد که با کشور هند یک توافق برای خرید نخستین سیستم موشکی ضد ناو مستقر در ساحل امضا کرده است.
امضای قرارداد موشکی میان هند و فیلیپین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به گفته دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین این توافق با هدف دفاع از تمامیت ارضی کشور به ویژه در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی امضا شده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد، وی در جریان مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس با مدیر کمپانی هوافضای "براهموس" هند و در دیداری رو در رو با مقام‌های نظامی و دولتی دو کشور این قرارداد را امضا کرد.

با وجود مشکلات مالی و پاندمی کرونا، دولت مانیل موفق شده به برنامه‌ای چند دهه‌ای برای مدرن‌سازی ارتش خود ادامه دهد. این کشور برای مقابله با اقدامات اقلیت مسلمان و کمونیست‌ها و همچنین تلاش‌هایی از سوی چین در دریای چین جنوبی، ناو، جنگنده و تسلیحات خریداری کرده است.

وزیر دفاع فیلیپین همچنین اعلام کرد: موشک‌های کروز فراصوت براهموس به عنوان سریعترین موشک‌ها در جهان می‌توانند در مقابل هر گونه تلاش با هدف تضعیف تمامیت ارضی و حق سرزمینی ما به ویژه در منطقه دریای فیلیپین غربی بازدارندگی ایجاد کنند. قدرت شلیک این موشک‌ها قابلیت ضد حمله در منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین را فراهم می‌کند.

وزیر دفاع فیلیپین در صحبت‌هایش به یک پهنه دریایی به طول ۲۰۰ مایل دریایی (۳۷۰ کیلومتر) اشاره دارد که در آن به کشورهای ساحلی طبق کنوانسیون حقوق دریاهای سازمان ملل در سال ۱۹۸۲، حق انحصاری برای اکتشاف و بهره برداری از ذخایر ماهی و سایر منابع دریایی اعطا شده است. بسیاری از مناقشات مربوط به گارد ساحلی چین و کشتی‌های ماهیگیری و ناوهای فیلیپینی در آب‌های نزدیک مجمع الجزایر فیلیپین رخ داده است.

بر اسا اعلام وزارت دفاع فیلیپین، این سیستم تسلیحاتی شامل سه آتشبار موشکی، پرتابه‌های متحرک مستقر در زمین، آموزش اپراتورها و واحدهای حفظ و نگهداری و پشتیبانی لجستیکی می‌شود. همچنین این موشک‌ها می‌توانند تا سه برابر سرعت صوت حرکت کنند و به این ترتیب، رهگیری آنها دشوار می‌شود.

مقام‌های وزارت دفاع فیلیپین همچنین اعلام کردند که این موشک‌ها در واحدهای دفاع ساحلی نیروی دریایی کشور مستقر می‌شوند.

مقام‌های امنیتی دو کشور فیلیپین و هند همچنین یک بسته همکاری دفاعی در مارس ۲۰۲۱ امضا کردند که به دولت مانیل اجازه می‌دهد تا نخستین خریدار خارجی موشک‌های فناوری پیشرفته ساخت هند و روسیه باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید