تکذیب گفت‌وگوی امروز پوتین و جانسون از سوی کرملین

کدخبر: ۴۷۳۲۷۹
اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: هیچ گفت‌وگویی امروز قرار نیست بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس انجام شود. اگر شما اطلاع داشته باشید، ما هیچ گفت‌وگوی تلفنی بین این دو مقام را اعلام نکرده‌ایم اما در عین حال، تعیین تاریخی را برای این مساله نیز رد نمی‌کنیم.
تکذیب گفت‌وگوی امروز پوتین و جانسون از سوی کرملین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد، پوتین و جانسون قرار نیست امروز گفت‌وگویی داشته باشند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: هیچ گفت‌وگویی امروز قرار نیست بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس انجام شود. اگر شما اطلاع داشته باشید، ما هیچ گفت‌وگوی تلفنی بین این دو مقام را اعلام نکرده‌ایم اما در عین حال، تعیین تاریخی را برای این مساله نیز رد نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: آماده سازی شرایط برای سفر ژائر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به روسیه هنوز به اتمام نرسیده است. با توجه به تماس‌های بین دو کشور، این آماده سازی و مهیا کردن شرایط در دست اقدام است. پس از آنکه تاریخ دقیق تعیین شد، ما آن را همراه با شرکای برزیلی خود اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کرملین افزود: یک دیدار رو در رو میان پوتین و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش قرار است در آینده‌ای نزدیک انجام گیرد. به محض اینکه جزئیات این دیدار نهایی شود، ما آن را اعلام می‌کنیم.

کرملین اعلام کرده بود که پوتین روز دوشنبه تماسی تلفنی با ماکرون داشته و دو طرف درباره احتمال نشستی رو در رو با هم توافق کردند.

سخنگوی کرملین همچنین وضعیت پاسخ مکتوب واشنگتن به روسیه درباره تضمین‌های امنیتی را گیج کننده دانست و افزود: روسیه اسناد دیگری را به آمریکا ارسال کرده است.

وی همچنین گفت: دولت مسکو این مساله را رد نمی‌کند که ولادیمیر پوتین، در کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که اواخر امروز صورت می‌گیرد، پاسخ روسیه به ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی را بیان کند.

سخنگوی کرملین گفت: امروز سوالاتی از سوی خبرنگاران پرسیده می‌شود، اگر آنها این موضوع را نادیده بگیرند و آن را رها کنند، عجیب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید