جانشین ژنرال مکنزی: از هوش مصنوعی برای مقابله با ایران استفاده خواهم کرد

کدخبر: ۴۷۵۱۷۶
نامزد جدید فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) گفت: ایران در حال حاضر با رفتار بدخواهانه خود عامل شماره 1 بی ثبات کننده در خاورمیانه است. همکاری با شرکا و متحدان و تشکیل و تقویت یک جبهه متحد از همه شرکا و متحدان آمریکا بهترین راه برای مقابله با آنهاست.
جانشین ژنرال مکنزی: از هوش مصنوعی برای مقابله با ایران استفاده خواهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، سپهبد" مایک اریک کوریلا" نامزد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) دیروز در جلسه استماع کمیته امور نیروهای مسلح سنا، ایران را تهدید شماره 1 آمریکا در منطقه توصیف کرد و گفت برای مقابله با ایران تشکیل یک ائتلاف واحد از متحدان آمریکا در منطقه ضروری است.

این ژنرال آمریکایی که هم اینک رییس سپاه 18 هوابرد ارتش ایالات متحده است و از بهار سال 1401 قرار است جانشین ژنرال "فرانک مکنزی" در فرماندهی سنتکام شود، ایران را عامل شماره 1 ایجاد بی ثباتی در منطقه خواند و افزود برای مقابله با ایران، ایالات متحده باید توانایی های خود را افزایش دهد و روابط قوی با کشورها و متحدان خود در منطقه برقرار سازد.

او یکی از عوامل تقویت کننده موضع نظامی آمریکا در منطقه را توسعه هوش مصنوعی برای مقابله با فعالیت های نظامی ایران و نیروهای نیابتی ایران در منطقه خواند و وعده داد در صورتی که به فرماندهی سنتکام برسد توسعه هوش مصنوعی را در صدر اولویت های خود قرار خواهد داد.

او گفت:" ایران در حال حاضر با رفتار بدخواهانه خود عامل شماره 1 بی ثبات کننده در خاورمیانه است. همکاری با شرکا و متحدان و تشکیل و تقویت یک جبهه متحد از همه شرکا و متحدان آمریکا بهترین راه برای مقابله با آنهاست."

نامزد فرماندهی سنتکام گفت ارتش آمریکا باید از هوش مصنوعی به ویژه برای مقابله با ایران استفاده بهتری کند. او گفت هم اینک سپاه هجدهم هوابرد ایالات متحده تمرین‌های فصلی انجام می‌دهد تا یاد بگیرد که از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف برای حملات استفاده کند و در صورت تایید فرماندهی او بر سنتکام از سوی سنا، او کاربرد هوش مصنوعی را به فرماندهی مرکزی ایالات متحده خواهد آورد.

کوریلا افزود: "ما باید به سرمایه‌گذاری در فناوری ادامه دهیم، تا پلتفرم‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی را توسعه دهیم، تا توانایی خود را برای شناسایی، دفاع و پاسخ به قابلیت‌های نظامی متعارف ایران افزایش دهیم."

در این جلسه ژنرال کوریلا گفت از نظر او کمک به شرکای منطقه ای آمریکا برای بهبود دفاع سایبری شان در برابر "قابلیت سایبری تهاجمی بسیار توانا" ایران، بسیار مهم است.

کوریلا همچنین" به موشک‌های بالستیکی که حوثی‌های مورد حمایت ایران اخیرا به سمت عربستان سعودی و امارات شلیک کرده‌اند، پرداخت."

ژنرال "مایکل اریک کوریلا" نامزد فرماندهی سنتکام در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا/ 8 فوریه 2022/ آسوشیتدپرس

نامزد جدید فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام): از هوش مصنوعی برای مقابله با ایران استفاده خواهم کرد/ لغو تحریم های ایران به ضرر نیروهای ماست

او گفت برای مقابله با این حملات حوثی ها (انصارالله)، علاوه بر تلاش برای یکپارچه‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی متحدان منطقه‌ای، باید به طور علنی نقش در پس پرده ایران در انجام این حملات را افشا و آشکار کرد، زیرا این اقدام می تواند تهران را وادار به توقف حملات کند.

وی گفت: "ما باید مطمئن شویم که رفتار بد ایران را افشا می کنیم. من دریافته‌ام که هر زمان که دست ایران در پشت این موضوع را آشکار کرده ایم، مفید بوده است."

او همچنین اذعان داشت که هر گونه لغو تحریمی که به ایران ارائه شود، می‌تواند به آمریکا در میدان نبرد آسیب برساند.

ژنرال مایکل کوریلا در این باره گفت: "با رفع تحریم ها این خطر وجود دارد که ایران بخشی از پول های آزاد شده خود را برای حمایت از نیروهای نیابتی و تروریسم در منطقه استفاده کند و اگر چنین کنند می تواند خطر را برای نیروهای ما در منطقه افزایش دهد."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید