گزارش «اقتصادنیوز» از رکوردزنی کم سابقه آمار کرونا

روز سیاه کرونا در ایران /مرگ و میر رکورد زد

کدخبر: ۴۷۵۶۵۶
در بیست و دوم بهمن ماه سال 1400 متغیرهای نگران کننده کرونا به اوج خود رسیدند. در همین رابطه میزان مرگ و میر در قله 100 روزه قرار گرفته و بستری های روزانه به بیشترین حد خود در 5 ماه اخیر رسید
روز سیاه کرونا در ایران /مرگ و میر رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای روزانه در بیماری کرونا در کشور نشان از رکوردزنی های کم سابقه آماری در این خصوص داشته است. پس از آن که در ابتدای بهمن ماه کشور وارد موج ششم کرونایی در کشور شد، برخی متغیرهای نگران کننده در این بیماری روند افزایشی پیدا کرده و رکوردهای بی سابقه ای را از خودبرجای گذاشتند.

مهمترین رکوردهای آماری در این خصوص شمار مرگ ومیر و بستری ها در بیمارستان های کشور بوده است.

کرونا

مرگ و میر کرونایی در کشور به رکورد سه ماهه رسید

در روز 22 بهمن ماه طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان در کشور 143 نفر جان خود را بر سر ابتلا به ویروس کرونا ازدست دادند. بررسی ها نشان می دهد ثبت این میزان از فوتی در بیماری کرونا در 100 روز گذشته بی سابقه بوده است.

به طور کلی با فروکش کردن موج پنجم این ویروس در کشور آمارهای سیاه کرونایی در ایران تا سطح 20 نفر در هر روز تقلیل پیدا کرد.

با شروع موج ششم این ویروس در کشور و ثبت کانال 30 هزار ابتلا در هر روز دوباره فوتی ها صعودی شده و بعد از 68  روز دوباره سه رقمی شد.

اکنون پنجمین روز است که تعداد فوتی ها در کشور از مرز 100 نفر عبور کرده طی روندی صعودی به 143 نفر رسیده که بیشترین میزان این شاخص در بازه سه ماهه به حساب می اید.

کرونا

رکوردزنی بستری های روزانه کرونا در کشور

با افزایش آمار ابتلا در کشور تعداد بستری ها نیز صعودی شده و در نهایت به مرز روزی 3 هزار نفر نزدیک شد. 

در همین رابطه تعداد بستری های روزانه کرونا در روزهای اخیر به رکورد 5 ماهه رسیده و در روز 22بهمن ماه معادل با 2 هزار و 781 نفر ثبت شد.

در بخش بیماران بدحال این بیماری که تاهفته پیش در مسیر نزولی قرار داشت دوباره رشد جدی پیدا کرد. این آمار در روز 25 آذر ماه پس از حداقل یک سال از مرز روزانه 3 هزار نفر پایین آمده بود و در روندی نزولی قرار داشت. تا این که در روز 4 بهمن این روند دوباره صعودی شده و در بیست و یکم این ماه دوباره از مرز 3 هزار نفر عبور کرد.

در همین رابطه تعداد بیماران وخیم به ثبت رسیده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 22 بهمن ماه برابر با 3 هزار و 261 نفر بوده که در بالاترین نقطه دو ماه اخیر بوده و در مسیری صعودی قرار دارد.

کرونا

آمار ابتلا به کرونا در هفته سوم بهمن ماه

مهمترین متغیر در تعیین وضعیت پیش روی متغیرهای کرونایی در کشور شمار ابتلا است. در همین رابطه تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در روز 22 بهمن ماه سال جاری این رقم به 31 هزار و 247 نفر رسید.

این رقم در روز نخست هفته سوم بهمن ماه برابر با 39 هزار و 820 نفر به ثبت رسیده بود که در نهایت 21.5 درصد افت پیداکرد.

اگر این روند کاهشی در هفته بعد نیز ادامه داشته باشد می توان امیدوار به کاهش آماری در سایر متغیرهای نگران کننده کرونایی در کشور نیز بود در غیر این صورت ممکن است میزان فوتی ها و بستری های روزانه باز هم کانال های خطرناک تری را در هفته های آتی فتح کند.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید