رونمایی از چهره مخوف متاورس!

کدخبر: ۴۷۶۳۸۸
اقتصادنیوز: ویکی‌تماس در تحلیلی تلاش کرده است که به این پرسش پاسخ دهد که متاورس ویرانگر چیست؟
رونمایی از چهره مخوف متاورس!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: متاورس ویرانگر چیست؟ چرا به متاورس ویرانگر لقب دادند؟ متاورس ویرانگر چه نوع ارتباطاتی است؟ متاورس ویرانگر چه نوع شغلهایی است؟ متاورس ویرانگر چه نهادهایی است؟ متاورس ویرانگر چه نوع کسب و کاری است؟ متاورس ویرانگر چه دولتهایی است؟ متاورس ویرانگر چه نوع زندگی است؟

رنسانس بزرگ

پاسخ به این سوالات در گرو بررسی«رنسانس» بزرگ است. شاید تا قبل از رونمایی تاریخی، بسیاری ظهور اینترنت را عامل رنسانس بزرگ می‌دانستند اما واقعیت این است که در آستانه هزاره سوم به جرات می‌توان گفت که متاورس همان پدیده نوظهور و جدیدی است که زندگی ما را با شوک بزرگی مواجه کرده است.

همان زمانی که رونمایی از متاورس توسط زاکربرگ صورت گرفت، بسیاری با دیده تردید نسبت به آینده نگاه کردند و نسبت به آینده موهومی که پیش‌رو داشتند،ابراز نگرانی کردند حتی برخی با نیشخندی ،مالک فیس‌بوک را متهم کردند که دنبال برندسازی جدیدی بوده و قصد دارد تا وجهه خود را بازسازی کند.

اما دیری نگذشت که ابعاد جدیدی از متاورس نمایان شد. متاورسی که قصد دارد تا ساختارهای گذشته را بکوبد و از نو بسازد. اما ساختارهای کهنه که قرار است، از بین برود چیست و اصولا چه ساختاری در برابر بنا خواهد شد؟ در پاسخ باید گفت که یکی از نهادهایی که از بین خواهد رفت،بانکها و ساختارهای مالی متمرکز و دولتی خواهد بود.

نابودی بانکها

متاورس صنعت مالی غیرمتمرکز بانکها را از درون نابود خواهد کرد. در متاورس به زودی ساختمان بانکها از بین می‌رود. دیگر چیزی به نام بانک وجود ندارد مردم از طریق آواتار وارد بانک شده و حسابی را بازکرده و حتی وام می‌گیرند.

به همین دلیل بسیاری توصیه کردند که بانکها برای خروج از بحران؛ خودشان را با شرایط موجود هماهنگ کرده و حتی واحد متاورس افتتاح کنند. در حال حاضر بسیاری از بانکهای بزرگ دنیا دنبال این هستند که این کار را انجام دهند. به همین دلیل شما شاهد وقوع اتفاقات بزرگ مالی  در دنیا خواهید بود. هرچند برخی ازنهادهای مالی قدرتمند با متاورس مخالفت کردند چون بیم نابودی خود را دارند.

متاورس ویرانگر

کسب و کار سنتی

متاورس را می‌توان عامل نابودی کسب و کار سنتی ،بیمارستان‌های سنتی،دانشگاه سنتی،فروشگاه سنتی و ….دانست. این فرایند زودتر از زمانی که پیش‌بینی شده است، محقق خواهد شد و ما امکان مقاومت نداریم.

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این روند طی خواهد شد و ما وارد متاورس خواهیم شد. به همین دلیل مقاومت ما بی‌فایده است. حتما به خاطر دارید که روزگاری در برابر موبایل هوشمند چقدر مقاومت صورت می‌گرفت اما در حال حاضر مادربزرگ و پدربزرگ ما مجبور شدند تا در این بستر حرکت کنند.

شما به این نکته توجه کنید که ادم‌های معروفی که وارد کلاب‌هاوس شدند و همین نکته، موجب شد تا این بستر رشد کند. اما کلاب‌هاوس یک دوره دچار ریزش شد چون حرفه‌ای‌تر شد.

این نکته در مورد متاورس هم صادق است چون افراد غیرحرفه‌ای ریزش می‌کنند. شما برای ورود به این عرصه، نیازی به کتاب ندارید.بهتر است تا یک استاد ارتباط گرفتن در متاورس را توضیح دهد و استادی نحوه داآمد در متاورس را برگزار کند. ما بهتر است تا دوره حرفه‌ای را برگزار کنیم تا در مورد متاورس یک پیش‌بینی دقیق داشته باشیم.

آینده محتوم

متاورس یک نمودار کسینوسی خواهد داشت و هنوز شروع نشده است. اگر قصد دارید تا آینده متاورس را مورد ارزیابی قرار دهید بهتر است تا ورودی آن را بررسی کنید. این موضوع مصداق بدن است. هرچقدر شما محصولات بهتری را میل کنید قطعا سلامت بیشتری خواهید داشت این نکته در مورد سیستم متاورس، هم صدق می‌کند.

متاورس ویرانگر

این نکته در مورد بورس هم صدق کرد. از همان زمانی که ورود گسترده‌ای به بورس صورت گرفت، مشخص شد که چه افرادی وارد این فضا شدند. به هر حال افرادی وارد این فضا شدند که هیچ اطلاعی نداشتند و اصلا نمی‌دانستند بورس چیست؟ وجود این افراد موجب شد تا آینده بورس تیره و تار شود و افراد حرفه‌ای از بورس خارج شدند تا زیان نکنند.

این نکته در مورد متاورس هم صدق می‌کند چون حجم زیادی از افراد غیرمتخصص به عنوان استاد و مدرس وارد این فضا شدند.البته فرق متاورس با بورس این است که مدیریت بورس در دست دولت بود اما متاورس فضایی در اشل جهانی است. به همین دلیل بسیاری در این فضا قواعد جهانی حاکم است. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد بدون علم کافی وارد این فضا نشوند زیرا سرمایه خود را از دست می‌دهند.

سخن آخر

در هر بستر جدیدی بسیاری از افراد برای سرگرمی حضور پیدا می‌کنند. نباید نسبت به حضور افراد غیرحرفه‌ای نگران بود.  بایدضمن شناسایی فرصت‌ها ،ایده‌پردازی کرد.

در حال حاضر شرکتهای بزرگ در حال ایده‌پردازی روی متاورس هستند. تا بتوانند جایگزین مناسبی برای کسب و کارها در فضای متاورس تعیین کنند. به هر حال زندگی در دنیای فردا نیازمند سازگاری ما با متاورس است.

درصورتیکه شما بتوانید فرصت جدیدی برای شغل خود در متاورس فراهم کنید در این صورت به جمع افراد شاغل در جامعه خواهید پیوست در غیراینصورت سیل ویرانگر متاورس، شما را با خود خواهد برد و شما متاورس ویرانگر را با تمام وجود حس خواهید کرد.

باران ستوده؛ دکتری ارتباطات

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید