عبور آمار بستری روزانه کرونا از مرز 3 هزار نفر

موج ششم، تقویم کرونایی ایران را سیاه کرد!+ نمودار

کدخبر: ۴۷۶۴۳۵
اقتصادنیوز: میزان بستری های روزانه کرونایی در کشور به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر رسیده است. این رقم از مرز 3 هزار نفر عبور کرد. افزایش در این متغیر در ادامه منجر شد تامرگ و میر کرونا نیز در کشور روند صعودی یافته و به رکورد چهار ماهه در کشور دست پیدا کند.
 موج ششم، تقویم کرونایی ایران را سیاه کرد!+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، روند روزانه بیماری کرونا درکشور مسیری افزایشی داشته وتعداد بیماران مبتلا به این بیماری در سطح بالایی قرار گرگفته است. موج ششم کرونایی در کشور ناشی از رشد آمار ابتلا و در ادامه آن ثبت دوباره آمارهای خطرناک مرگ ومیر کرونایی درکشور بوده است.

در همین زمینه میزان مرگ ومیر کرونا در روزهای اخیر به سطح بالایی رسیده و همچنان ادامه دارد. این افزایش در آمار مرگ ومیر و بستری روزانه به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

کرونا

رکوردزنی بستری های روزانه کرونا در کشور

در روز 25 بهمن سال 1400 شمار بستری های روزانه کرونایی در کشور پس از 5 ماه از مرز 3 هزار نفر عبور کرد. طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 25 بهمن تعداد بستری های روزانه کرونا برابر با 3 هزار و 157 نفر بوده که بالاترین سطح در این مقطع به شمار می آید.

این افزایش در میزان بستری های روزانه کرونایی در کشور در ادامه رشدی است که در شاخه ابتلا به این ویروس در روزهای اخیر آغاز شده بود. 

افزایش میزان مبتلایان کرونایی در روزهای اخیر موجب شد تا موج ششم این بیماری در کشور رقم خورده  متغیرهای نگران کننده را رشد قابل ملاحظه ای دهد.

این میزان اکنون در سطح 28 هزار و 956 نفر در روز 25 بهمن ماه به ثبت رسیده که درمقایسه با روزهای قبل در سطح خطرناکی قرار دارد.

مقایسه امار ابتلا به کرونا در بهمن ماه سال جاری با سال گذشته نشان می دهد رشد نقطه ای این متغیر از نیمه این ماه به بعد بالاتر از سطح 100 درصد قرار گرفته و اکنون به 253.7 درصد رسیده است. 

مهم ترین علت در این واقعه کاهش آمارهای ابتلا در سال گذشته بوده است. فروکش کردن موج سوم کرونایی در پاییز سال گذشته موجب شده بود تا آمار ابتلا به این ویروس در کشور و در ادامه مرگ ومیر ناشی از کووید-19 افت قابل ملاحظه ای را ثبت کند.

کرونا

مسیر فزاینده در آمار بیماران بدحال کرونایی در کشور

افزایش ثبت شده درآمار مبتلایان روزانه کرونا و رشد بستری های این بیماری موجب شده تا بیماران بدحال نیز رشد قابل توجهی را ثبت کنند. این متغیر کرونایی همواره یکی از مهمترین و خطرناک ترین متغیر ها در بیان میزان خطر این ویروس در هر منطقه است. بالا بودن این رقم موجب بالاتر رفتن هزینه درمان و در نهایت احتمال افزایش مرگ ومیر این ویروس در کشور را به همراه دارد.

این رقم در روز 25 بهمن ماه برابر با 3 هزار و 410 نفر بوده که بیشترین میزان در روزهای خیر بوده است.

کرونا

رکوردزنی در میزان مرگ ومیر کرونایی کشور

افزایش ثبت شده در آمار بیماران بدحال ویروس کروناو سایر شاخص های نگران کننده موجب شده تا متغیر سیاه کرونایی در کشور نیز مسیری فزاینده را از خود برجای بگذارد.

در همین رابطه در روز 25 بهمن ماه میزان مرگ ومیر کرونا برابر با 168 نفر ثبت شده که در 4 ماه گذشته بالاترین رقم به شمار می‌رود.

افزایش در میزان مرگ ومیر کرونا همانند ابتلا در کشور موجب شده تا رشد سالانه در این متغیر نیز به جایگاه خطرناکی دست پیداکند . در همین رابطه رشد سالانه مرگ ومیر کرونا در کشور به 155 درصد رسیده که سطح بالایی در این متغیر محسوب می شود.

افزایش در میزان مبتلایان و بستری های روزانه در کشور در این روزها منجر به رشد دوباره مرگ ومیر کرونایی در ایران شده و در صورت عدم کنترل آن می تواند متغیرهای نگران کننده را به سطوح خطرناکی برساند.

کرونا

همچنین در اکوایران ببینید : آغوش دولت برای رمزارز ها باز می شود؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید