به دنبال راهی برای تضمین امنیت هستیم

گروسی: گفت‌وگو با روسیه درباره اوکراین سازنده بود

کدخبر: ۴۸۱۹۹۵
رافائل گروسی گفت: گفت‌وگو با روسیه درباره امنیت تأسیسات اتمی اوکراین سازنده بود و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.
گروسی: گفت‌وگو با روسیه درباره اوکراین سازنده بود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه شب گفت‌وگو با طرف روسی برای تضمین امنیت تأسیسات اتمی اوکراین را سازنده توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» گروسی در جمع خبرنگاران گفت:‌ «ما درباره تأسیسات اتمی و دیگر تأسیسات در اوکراین صحبت کردیم. ما به‌دنبال راهی برای تضمین امنیت هستیم. در این زمینه مشکلی وجود ندارد و ملاقات‌ها سازنده بودند».

مدیرکل آژانس متذکر شد، درباره نشست سه‌جانبه میان این نهاد وابسته به سازمان ملل و طرف‌های روس و اوکراینی تصمیمی اتخاذ نشده است اما بحث در این‌باره ادامه خواهد داشت.

گروسی عصر امروز در پیامی توئیتری از میزبانی ترکیه بابت بحث درباره وضعیت نیروگاه‌های اتمی اوکراین قدردانی کرده و از دیدار با معاون وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

وی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که «انتقال داده از راه دور از سیستم‌های نظارت پادمانی نصب شده در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از بین رفته است». او در ادامه گفت، آژانس در حال بررسی وضعیت سیستم‌های نظارت پادمانی در سایر نقاط اوکراین است و به زودی اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

پیش‌تر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور و گروسی درباره تضمین محافظت فیزیکی و عملکرد تأسیسات اتمی اوکراین صحبت کردند.

علاوه بر این، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز تأکید کرد به متخصصان دستور داده تأمین برق لازم برای نیروگاه هسته‌ای «چرنوبیل» واقع در اوکراین و در نزدیکی مرزهای بلاروس را تضمین کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید