پوتین: اوکراین را به خون می‌کشند

کدخبر: ۴۸۳۵۱۳
رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.
پوتین: اوکراین را به خون می‌کشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه درخصوص اقدامات غربی‌ها در قبال بحران اوکراین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

پوتین با اشاره به امتناع از ارائه خدمات پزشکی به افراد دارای تابعیت روسی در کشورهای غربی، این اقدامات را به آنچه در دهه‌های منتهی به جنگ جهانی دوم علیه یهودی‌ها رخ می‌داد تشبیه کرد.

او در ادامه گفت: «شبکه‌ای از چندین آزمایشگاه در اوکراین فعالیت می‌کردند که تحت مدیریت و حمایت مالی پنتاگون قرار داشتند. برنامه‌های زیستی نظامی در این مکان‌ها پیش برده می‌شدند که آزمایشاتی بر روی نمونه‌های ویروس کرونا، سیاه زخم، وبا و سایر بیماری‌های مرگبار را شامل می‌شدند».

 

رئیس جمهور روسیه افزود: «اکنون آن‌ها در تلاش هستند آثار این برنامه‌های مخفیانه را از بین ببرند ولی ما دلایل کافی داریم که باور داشته باشیم که در مجاورت روسیه و در خاک اوکراین، عناصر مربوط به سلاح‌های زیستی به‌طور موثری ایجاد شده بودند».

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز چهارشنبه در نشستی با همتای اوکراینی خود شرکت خواهند کرد که احتمالاً فراهم شدن تسلیحات بیشتر و جنگنده برای کشورش را خواستار خواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این‌باره گفته است: «باید مواضع نظامی خود را مطابق با این واقعیت جدید بازآرایی کنیم. وزرا درباره اقداماتی قاطع به‌منظور تقویت امنیت خود در بازه زمانی طولانی‌تری در تمام حوزه‌ها بحث‌های مهمی را انجام خواهند داد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید