اعلام دو شرط مهم سفرهای نوروزی

کدخبر: ۴۸۳۹۴۰
اقتصادنیوز: عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد که تزریق دو دز واکسن و نبودن افراد در روزهای فعال ابتلا به بیماری کرونا تنها شروط سفر هستند.
اعلام دو شرط مهم سفرهای نوروزی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، عباس شیراوژن با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی بحث رنگ‌بندی شهرها را نداریم، ‌گفت: با توجه به اینکه تعداد شهرهای قرمز کاهش پیدا کرده و واکسیناسیون هم به صورت گسترده در حال انجام است، صرفا تزریق دو دز واکسن کرونا و اینکه افراد بیماری فعال نداشته باشند و مبتلا به کرونا نباشند، تنها شروط سفر است. بر این اساس مردم هم می‌توانند هم از وسایل نقلیه عمومی و هم از وسایل نقلیه شخصی برای سفر استفاده کنند.

وی درباره وضعیت اتصال مراکز تجمعی و اقامتگاه‌ها و ... به سامانه "ایران من"، افزود: در حال حاضر اتصال به سامانه ایران من وجود دارد و روزانه استعلام‌ها انجام می‌شود. ثبت استعلام مراکز مختلف صورت گیرد ‌اما می‌خواهیم این اقدام به صورت کامل انجام شود و جایی نباشد که تخلفی رخ دهد و اغماضی اتفاق بیفتد. حتما هم مجموعه نظارتی وزارت بهداشت بر این کار نظارت دارند و مراکز ارائه دهنده خدمت هم باید همکاری کنند. ضمانت‌های اجرایی نیز در جلسات بعدی در نظر گرفته می‌شود تا با دقت و حساسیت بیشتری این اتفاقات انجام شود.

شیراوژن درباره وضعیت فعالیت مراکز واکسیناسیون در تعطیلات نوروز نیز گفت: در ایام نوروز مراکز واکسیناسیون باید به فعالیت‌شان ادامه دهند و مردم در صورت مراجعه به این مراکز، از امکان واکسیناسیون بهره‌مند می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید