بحران قدرت در تل‌آویو/ احتمال سقوط دولت نفتالی بنت!

کدخبر: ۵۰۱۵۲۹
بر اساس گزارش نشریه تایمز چاپ لندن، دولت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممکن است ظرف چند هفته آینده سقوط کند.
بحران قدرت در تل‌آویو/ احتمال سقوط دولت نفتالی بنت!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، این نشریه انگلیسی نوشت: نفتالی بنت اخیراً بیشتر وقت خود را در دفتر تنگ پارلمانی خود می گذراند و در تلاش است تا تعداد رو به کاهشی از نمایندگان مجلس را که از ائتلاف دولت او حمایت می کنند، جذب کند.

این گزارش می‌افزاید: چهار تن از نزدیک‌ترین دستیاران نخست‌وزیر اسرائیل طی چند هفته گذشته استعفا داده‌اند، زیرا از تلاش برای حفظ همه چیز خسته شده‌اند. با این حال، بنت در آستانه اولین سالگرد ریاست جمهوری خود، شایعات مبنی بر تسلیم شدن خود را رد می‌کند. او در مصاحبه با تایمز گفت: من هیچ تردیدی ندارم و با تمام توانم برای حفظ این دولت مبارزه خواهم کرد.

در ادامه می‌خوانیم: امروز قرار است در مورد اعمال قوانین اسرائیل برای شهروندان ساکن در کرانه باختری اشغالی رای گیری مهمی برگزار شود. این طرح دوشنبه گذشته به دلیل مخالفت اعضای عربی-اسرائیلی شکست خورد. بنابراین این بار اگر طرح تصویب نشود، برخی از همکاران راست‌گرای بنت، دولت در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد.

تایمز ادامه داد: بنت ۵۰ ساله که در سال های نه چندان دور به خاطر دیدگاه های جنگ طلبانه و ملی گرایانه اش شناخته حالا می‌گوید: من یاد گرفته ام که ارزش سازش را قدر بدانم. معتقدم که با وجود ساختار دشوار این ائتلاف می‌توانیم به راه خود ادامه دهیم.

به نوشته این نشریه انگلیسی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، با ۷۲ سال سن، مشتاق بازگشت به انتخابات است، اما بنت می‌گوید که چنین اتفاقی به معنای "بازگشت به هرج و مرج" است.

تایمز افزود: بنت اعتراف می کند که ممکن است ظرف چند هفته دیگر از مقام خود برکنار شود، اما طوری رفتار می کند که انگار قرار است سال‌ها در کارش بماند. او یک پویش مخفیانه تهاجمی را علیه دشمن اصلی اسرائیل، یعنی ایران جایی که مقامات ارشد اطلاعاتی کشور در ماه‌های اخیر ترور شده و سایت‌های نظامی منفجر شده‌اند آغاز کرده است.

این نشریه انگلیسی ادامه داد: او زیربار نمی‌رود که موساد، سرویس امنیتی اسرائیل، پشت هر یک از این عملیات‌های خاص قرار دارد، اما می‌گوید: «ما دیگر با نیروهای نیابتی ایران، با شاخک‌های اختاپوس بازی نمی‌کنیم، بلکه سر را هدف قرار داده‌ایم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اساس گزارش تایمز، «برنامه‌هایی برای یک پیمان دفاعی دارد که در آن اسرائیل و کشورهای میانه‌رو عرب شبکه‌ای از رادارها، سامانه‌های هشدار اولیه، موشک‌های رهگیر و لیزر را به اشتراک بگذارند تا آنها را در برابر موشک‌های ایران محافظت کند.»

به گزارش ایرنا، محسن رضایی معاون رییس جمهوری اخیرا در واکنش به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار داد: "ای کاش اسراییل جرئت کرده و یک غلطی بکند و بهانه ای به دست ما بدهد تا او را از روی زمین محو کنیم. "

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید