پوکی استخوان باعث شکستگی این 3 عضو بدن می شود

کدخبر: ۵۰۷۸۲۲
اقتصادنیوز: فوق تخصص جراحی زانو و لگن اظهار کرد: در بسیاری از موارد تشخیص پوکی استخوان با بروز شکستگی در سه قسمت یعنی ستون فقرات، مفصل ران و مچ دست است.
 پوکی استخوان باعث شکستگی این 3 عضو بدن می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، دکتر مرتضوی در مورد شکستگی ناشی از پوکی استخوان گفت: مهمترین قسمت‌هایی از بدن که پوکی استخوان، ایجاد شکستگی می‌کند ستون فقرات، مفصل ران و مچ دست است. به عبارت دیگر در بسیاری از موارد تشخیص پوکی استخوان با بروز شکستگی در یکی از این سه قسمت است.​

 وی افزود: در مفصل ران یا مچ دست تظاهر شکستگی خیلی واضح است. اگر شخص در مفصل ران دچار شکستگی شود، دیگر نمی‌تواند راه برود و خیلی واضح همه متوجه شکستگی می‌شوند. در مورد مچ دست هم دقیقا همین طور است. مچ دست دچار تغییر شکل می‌شود و درد زیادی دارد که نشان از شکستگی می‌دهد.

این استاد دانشگاه در مورد پوکی استخوان در ستون فقرات عنوان کرد: در ستون فقرات، شکستگی ناشی از پوکی استخوان می‌تواند پر سر و صدا باشد که به صورت درد شدید و عدم توانایی بیمار در راه رفتن است اما در بیشتر موارد تظاهر پوکی استخوان در ستون فقرات به این صورت است که به تدریج ستون فقرات خمیده و قد شخص کوتاه می‌شود. زیرا مهره‌ها وقتی در اثر پوکی استخوان ضعیف می‌شوند ارتفاع آن‌ها به تدریج کم می‌شود که این کم شدن ارتفاع در قسمت جلوی مهره بیشتر از قسمت عقب مهره است. بنابراین فرد دچار خمیدگی شده و طول قد او کم می‌شود.

وی در پایان چنین جمع‌بندی کرد: شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان می‌توانند پرسر و صدا باشند که بیشتر در مچ دست و ناحیه مفصل ران هستند. شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در ناحیه ستون فقرات کمتر سر و صدا دارند اما می‌توانند خود را  تدریجی و به صورت کم شدن قد و قوز پیدا کردن فرد، نشان بدهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید