خودروهای دیگر هم ممنوع الورود می شوند؟

پس لرزه ممنوعیت ورود خودروهای فرانسوی به ایران

کدخبر: ۵۳۶۸۱۰
حالا با ممنوع شدن واردات خودروهای فرانسوی، ایران خودرو، سایپا و سایپاسیتروئن باید به فکر وارد کردن محصولات دیگری باشند.
پس لرزه ممنوعیت ورود خودروهای فرانسوی به ایران

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

ممنوع کردن واردات خودروهای فرانسوی که ممکن است به سایر خودروسازان نیز تعمیم پیدا کند، عملا به ضرر خودروسازان بزرگ کشور تمام ‌می‌شود، زیرا آنها روی محصولات رنو، پژو و سیتروئن حساب باز کرده بودند. 

حالا با ممنوع شدن واردات خودروهای فرانسوی، ایران خودرو، سایپا و سایپاسیتروئن باید به فکر وارد کردن محصولات دیگری باشند، هرچند به نظر می‌رسد بهتر است قبل از اقدام، با وزارت صمت هماهنگ کنند که نکند قرار است خودروهای دیگری ممنوع‌الورود شده باشند.

شوک صعودی برجام و نرخ دلار به بازار خودرو

تا قبل از ممنوع‌الورودی فرانسوی‌ها، گزینه نخست ایران‌خودرو برای واردات، خودروهای پژو بود و سایپا هم می‌خواست به سراغ رنو برود. همچنین سایپاسیتروئن نیز که نصف سهام آن به سیتروئن تعلق دارد، بنا داشت محصولاتی از این خودروساز فرانسوی را وارد کند. حالا این امکان از خودروسازان بزرگ کشور سلب شده و باید منتظر ماند و دید گزینه دوم آنها برای واردات چه خودروهایی هستند.

دلارهای مسدود شده ایران در کره، خرج شد

در چنین شرایطی و با این همه محدودیت و ممنوعیت است که وزارت صمت همچنان می‌گوید پروسه واردات خودرو در حال اجراست و امیدوار است قبل از پایان سال، خودروهای خارجی وارد کشور شوند. اما آیا واقعا امکان ورود خودروهای خارجی در تیراژ بالا به کشور تا قبل از سال جدید وجود دارد؟ آیا تضمینی هست که وزارت صمت در آینده خودروهای دیگری را ممنوع‌الورود نکند؟ هرچند برای پاسخ به این پرسش‌ها باید منتظر گذشت زمان بود، با این حال با روند فعلی، کمتر کسی به وارداتی رقابت‌زا و اثرگذار بر قیمت خودرو در بازار، امیدوار است.

بانک ایران - ونزوئلا، 1200 میلیارد تومان وام به چه کسانی داده؟ /سرمایه گذاری رانتی ایران در ونزوئلا از محل صندوق بازنشستگی ایرانیان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید