از نزدیک ترین متحدان پوتین مدعی شد؛

هشدار روسیه درباره وقوع جنگ جهانی سوم و درگیری با ناتو

کدخبر: ۵۴۷۸۸۴
دبیر شورای امنیت ملی روسیه که از منظر دیپلمات ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها بر پوتین شناخته می شود در مصاحبه ای تاکید کرد که رویدادهای اوکراین، در قاب نبرد روسیه با کی یف قابل تبیین نیست بلکه ما شاهد یک رویارویی نظامی میان روسیه با ناتو و مهم تر از آن ایالات متحده و انگلیس هستیم.
هشدار روسیه درباره وقوع جنگ جهانی سوم و درگیری با ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، یکی از نزدیک ترین متحدان پوتین گفت که مسکو امروز با ائتلاف نظامی ناتو تحت رهبری ایالات متحده در اوکراین می جنگد و غرب در تلاش است تا روسیه را از نقشه سیاسی جهان پاک کند.

ولادیمیر پوتین جنگ در اوکراین را نبردی وجودی با غرب به گفته او متجاوز و متکبر می داند و اعلام کرده که روسیه از همه اهرم ها و ابزارهای موجود برای حراست از خود و مردمش در برابر هر متجاوزی استفاده خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه که از منظر دیپلمات ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها بر پوتین شناخته می شود علیرغم شکست های پی در پی مسکو در میدان نبرد، هنوز وعده پیروزی در اوکراین را می دهد.پاتروشف در مصاحبه ای تاکید کرد که رویدادهای اوکراین، در قاب نبرد روسیه با کی یف قابل تبیین نیست بلکه ما شاهد یک رویارویی نظامی میان روسیه با ناتو و مهم تر از آن ایالات متحده و انگلیس هستیم.

پاتروشف تاکید کرد که برنامه های غرب این است که روسیه را درگیر فروپاشی کرده و در نهایت آن را از نقشه سیاسی جهان پاک کند.

ایالات متحده ادعای روسیه مبنی بر هدف غرب برای نابودی اش را رد کرده اما همچنان هشدار داده است که درگیری میان روسیه و ناتو می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه به یکی از مرگ بارترین درگیری های اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم و بزرگ ترین رویارویی میان مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده به جنگ هسته ای عامدانه نزدیک شدند، تبدیل شد.

ایالات متحده و متحدان غربی اش حمله روسیه به اوکراین را بخشی از رویای پوتین برای احیای امپراتوری از دست رفته و در هم شکسته شوروی می دانند و خواهان عقب نشینی در برابر جاه طلبی های مسکو نیستند. همزمان اوکراین هم متعهد شده تا زمانی که آخرین سرباز روس از خاک این کشور خارج نشود، مبارزه را ادامه خواهد داد.

موضع گیری پاتروشف به عنوان یکی از جاسوس های شوروی سابق که پوتین را از دهه 1970 می شناسد نمایی از بینش و تفکر در بالاترین سطح کرملین است. پاتروشف هشدارهای ویلیام برنز در سال 2021 در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین را رد کرد و در تحلیلی به سبک مفسران زمان شوروی از غرب انتقاد کرد و نخبگان سیاسی غرب را فاسد و تحت کنترل شرکت های فراملی و قبیله های تجاری که انقلاب های رنگی را در سراسر جهان برنامه ریزی و اجرا می کنند، معرفی کرد.

پاتروشف گفت که ایالات متحده در افغانستان، ویتنام و خاورمیانه تخم هرج و مرج را کاشته و سال ها در تلاش بوده تا فرهنگ و زبان بی نظیر روس ها را تضعیف کند. به باورش روسیه قربانی طرح های غربی برای عقب راندن آن به مرزهای قرن پانزدهم مسکو بود و غرب را به قربانی اوکراین برای تضعیف روسیه متهم کرد.

به گفته اش روسیه در غرب جایی ندارد. او در ادامه تاکید کرد که مسکو به نیروهای مسلح و تجهیزات ویژه ای دست خواهد یافت و توان بازدارندگی اش را در برابر هر متجاوز احتمالی افزایش می دهد. به باور متحد نزدیک پوتین تجارت و سرمایه خصوصی روسیه باید بیش از همه ملی باشد. پاتروشف گفت که نسل جوان می بایست از ایده های خلاقانه به نفع وطن الهام گرفته و در دفاتر شرکت های غربی مستقر شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید