واکنش آمریکا به اظهارات یک نماینده مجلس/ سلطان عمان با پیام برجام به ایران می آید؟

کدخبر: ۵۵۷۱۳۲
باوجود ادعاهای پیشین دولت آمریکا مبنی بر قصد واشنگتن برای بازگشت به برجام، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد، کماکان برجام در دستور کار آنها قرار ندارد.
واکنش آمریکا به اظهارات یک نماینده مجلس/ سلطان عمان با پیام برجام به ایران می آید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره سفر پادشاه عمان به ایران و شایعاتی مبنی بر این‌که وی حامل یک پیام درخصوص مذاکرات احیای برجام بوده است، خاطر نشان کرد: آنچه می‌توانم بگویم این است که برجام در دستور کار ما قرار ندارد، مدتی است که در دستور کار قرار نگرفته است.

واکنش اسلامی به احتمال صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس در ادامه ضمن تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران برای توقف مذاکرات احیای برجام مدعی شد: با این حال، ما همچنان تاکید می‌کنیم که در نهایت تنها راه پایدار دائمی برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی است. بنابراین، حتی اگر ایرانی‌ها در موارد قبلی نشان داده‌اند که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند دیپلماسی را به شیوه‌ای سازنده به پیش ببرند، این بدان معنا نیست که ما از نیاز به دیپلماسی، ضرورت دیپلماسی برای پرداختن به این موضوع به روشی پایدار و دائمی عقب‌نشینی می‌کنیم.

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه افزود: برخی کشورها، از جمله در خاورمیانه وجود دارند که نقش مهمی در کمک به رفع شکاف‌ها ایفا کرده‌اند و به ایالات متحده در تعامل غیرمستقیم با ایران نیز کمک کرده‌اند تا پیام‌های کلیدی ما را منتقل کنند، ازجمله درخصوص آزادی شهروندان ما، توقف ارائه تسلیحات به روسیه؛ توقف ارائه فناوری پهپاد به روسیه و توقف برخورد با شهروندان خود.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به نقش عمان در این زمینه و سفر اخیر راب مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران به مسقط تصریح کرد: عمان نقش سازنده ای در سراسر خاورمیانه در کمک به حل چالش ها و پر کردن شکاف بین کشورهایی که چشم به چشم یکدیگر را نمی‌بینند، ایفا کرده است. ما در حال رایزنی نزدیک با ایران در مورد چالش‌های دور و نزدیک هستیم. تعامل راب با همتایان عمانی خود و رهبری عمان بخشی از آن بوده است اما درباره دلیل سفر پادشاه عمان به ایران من شما را به عمان ارجاع دهم تا در این باره صحبت کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش روز چهارشنبه روزنامه تلگراف مبنی بر این‌که دولت آمریکا به دلیل توانایی انگلیس در ایفای نقش کلیدی این کشور در گفت‌وگوها با تهران در صدد است تا از تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران توسط لندن جلوگیری کند، آن را رد نکرد اما با تکرار ادعاها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما مصمم هستیم تا با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان، از جمله متحدان اروپایی‌مان  همکاری کنیم تا هر کاری که می‌توانیم برای پاسخگو کردن سپاه پاسداران، مقابله با فعالیت‌های مخرب و نفوذ بدخواهانه آن در سراسر منطقه انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه با بیان این‌که «این گزارش را تاکنون مشاهده نکرده است» تلاش کرد از ارائه پاسخ دقیق به این سوال سر باز بزند و افزود: ما سپاه پاسداران را تروریستی اعلام کرده‌ایم. بنابراین، این ایده که ما فعالانه سایر کشورها را به عدم اتخاذ رویکردی مشابه خودمان تشویق می‌کنیم، به عقیده من درست به نظر نمی‌رسد. آن‌چه من از آن اطمینان دارم، عزم ما برای همکاری با کشورهای سراسر جهان، از جمله متحدان اروپایی مان برای انجام هر کاری در راستای مقابله با فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید